Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at noen sier at en bør ta med slipperser til dusjing på sykehuset, pga fellesdusjer.

Har de fellesdusjer på sykehus?? Jeg skal føde på st olavs, hvor det er enerom med dusj, men med sommerstenging og what not kan jeg vel ikke være helt sikker på å bli tildelt eget rom.

Kan det hende at jeg må dusje i fellesdusjer da? Jøje meg, det har jeg ikke gjort siden barneskolen... :-( *grue seg*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke dusjer som står på rekke og rad som i gymgarderoben.

Men egne dusjrom som du låser av og bruker alene der og da, men som flere har tilgang til samtidig.

Skrevet

Er det sånn på alle sykehus, altså? Hm.. jeg som hadde gledet meg så veldig til litt privatliv med enerom og eget bad.

Skal arbeide intenst for ikke å føde i fellesferien med neste barn ihvertfall =)

Skrevet

På Sykehuset Buskerud har de dusj utenfor rommet som de som bor på rommet må dele. Men man bruker badet etter tur. Jeg lå på enerom første gangen, og samboer måtte hjelpe meg med dusjingen pga keisersnitt. Så et lite tips for å unngå min lille pinelige episode: husk å lås døra! Samboer var sistemann inn og hadde selvsagt glemt det. Tror du ikke mannen til hun som lå på naborommet plutselig stakk hodet inn da?! (vræl!). Så der satt jeg som en drukna katte, men min store mage, blødende vagina, på en dusjstol med shampo i håret, mens samboer bare kunne si unnskyld. Om det ikke var nok å føle seg ulekker for sin egen samboer, så måtte jeg i tillegg blottes offentlig!

Skrevet

Å herregud, det hørtes helt grusomt ut!!!

Nei, det vil jeg absolutt ikke oppleve! Får håpe han har lært på det til denne gangen da, Koseklumpen!

Som dere kanskje skjønner så har jeg litt komplekser mtp på fellesdusjing/"blotting" osv, så jeg får krysse fingrene for at jeg får være litt for meg selv akkurat de minuttene.

Og sambo skal få streng beskjed om å låse døra!

Skrevet

Hvordan det er på alle sykehus vet jeg ikke, men det er nok dette som menes med fellesdusj.

Men har de enerom med eget bad er det jo lov å håpe.

Har termin samme dato som deg foresten, men jeg reiser til et mindre sykehus for å blant annet sikre meg enerom.

Skrevet

Intensity; forstår jeg deg rett ang at du bor i Trondheimsområdet og reiser til et mindre sykehus? Hvilke andre sykehus enn st olavs er det som holder åpent i fellesferien da?

Skrevet

Nei jeg bor i Bergen men reiser til Voss :o)

Skrevet

Hehe stakkars, nå fikk jeg litt vondt av deg :) tror jeg hadde fått panikk om jeg trodde at man måtte dusje sammen som i en svømmehall..

Det er egne dusjrom med bare en dusj på hvert rom, men man står jo nesten i kø til tider og det er ikke morro å tenke på at man skal stå barbeint i dusjen der hvor en annen dame akkurat har stått å blødd 10 min tidligere.

Om du er heldig å få enerom så kan det jo hende at det er dusj på rommet, men ingen garanti da heller :)

Skrevet

På St.Olavs er det enerom med eget bad. De har ikke fellesdusjer.

Du blir plassert enten på barselavdelingen eller på pasienthotellet.

Det er uansett ikke plass til mer enn én dame/familie pr. rom, så slapp av, du slipper å dele.

Ser du har termin på bursdagen til småen ;-)

De er kjempeflinke på St.Olavs og du får helt sikkert et fint opphold!

Skrevet

Jeg fødte på Riksen sist, skal det med denne bebissen også.

Der er det ikke enerom, man deler rom med en annen person. Så slippers i dusjen er ingen dum ide der heller:-)

Men man låser jo badet når man er der da....

Skrevet

Som tingeling sier, det er enerom på st.olav. Du er likevel anbefalt å ta med plast slippers på sykehuset, pga fare for søl under fødsel. -Som jm sa, -de er så enkle å vaske....

Skrevet

Om du havner på hotellet så har du eget rom med tv og dobbelseng (muligheter for overnatting om mannen din vil mot betaling) og da har du helt eget bad med dusj, stellebord o.l..

Nå har jo st.olav kun enerom da har dem ikke?

Med eget bad og slikt?

Og har vært snakk om at de skal holde begge fødeavdelingene åpne mens orkanger har stengt pga stor pågang, men dette er bare noe jeg har hørt så ta det med ei klype salt..

Skal selv føde ved st.olav neste mnd og er litt nervøs for åssen det vil gå om det er mangen som kommer samtidig som meg, men jeg drar heller rett hjem etterpå til egen seng og eget bad om jeg havner på noe felles rom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...