Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei..

Jeg har tvillingjenter, født uke 28+4, som nå har kommet hjem og er 12 uker nå.

Vi gir dem MM og litt MME på flaske. Jeg bare lurer på hvor mye deres spiste når de var rundt 12 uker gml. Det varierer litt her. Alt mellom 30 - 70 ml. Som regelt hver tredje time.

Og det er også ganske slitsomt, i.o.m. at de sover "bare" 2 timer mellom spisingen...maks! Når begynte deres premature å sove lenger enn 2-3 timer?

Har skjedd tre ganger i løpet av to uker at en har sovet i fire timer. Hadde vært avlastende å få en ekstra time på natta..hehe..

Noen som vet eller har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Sønnen min (26+5) spiste 90ml når vi kom hjem fra sykehuset, men han spiste hver 4 time, så sov han hele natta. (23-08 ca.)

Men han økte til 120ml. ikke så lenge etter hjemkomst

Skrevet

Gutten min ble født uke 32 så han var bare 8 uker prematur da, men han spiste også hver 3. time i begynnelsen. (1 time amming, 2 timer søvn). Da han var 3 mnd korrigert (altså 5 mnd) begynte han plutselig å sove 5 timer på første runde på natta. Utrolig godt med 5 timer sammenhengende søvn ja.

Men du; ettersom de også får MME, kan du ikke be noen om å ta en natt eller to med bare MME slik at du/dere får sove ut ei helg?

Skrevet

Vår tulle er 3 mnd nå (født 5 uker for tidlig). I de første 2 mnd var det hver 3 time. De siste par ukene har hun sovet 5-6 timer sammenhengende enkelte netter.

For at vi skal få litt søvn begge to gjorde vi det slik:

Mor gjør seg klar for kvelden før siste amming. Når amming er ferdig, tar far over og mor legger seg med en gang. Når barnet sovner, setter han henne inn til mor og legger seg på et annet rom for å sove (han skal jo på jobben dagen etter). Mor tar ammingen i sengen om natten.

Nå har vi begynt å ha henne på eget rom og deler igjen seng!

Det er megaslitsomt med amming og pumping omtrent hele døgnet i starten, men det blir bedre!

Lykke til!

Skrevet

Hvor mye veier de?

Det har litt med saken å gjøre.

Jenta mi var 11 uker og 2 kg da vi kom hjem.Da spiste hun med 2-3 t mellomrom.

Skrevet

Nesten det samme her.. Nå er de tolv uker, og veier 2750 (forrige torsdag)...

Vet at utifra vekta skal de spise 16 % av vekta si..så de ligger vel ikke altfor gale.

Det er vel bare det at jeg sammenligner med andre nyfødte som stor spiser og sover leeeenge ;)

Nå jeg straks ferdig med å pumpe meg ned,.altså blir MME på heltid. Kanskje det vil hjelpe mot noe av luft smertene og forhåpentligvis litt lengre søvn..

Takk for hjelpen, jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...