Gå til innhold

Flere som har unger som er skikkeli mammadalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 11mnd har blitt alt for avhengi av meg nå.. er så irriterende..

Skjønner ikke hvorfor siden hun aldri har vært det før..

Har vært hos bestemoren sin kjempemasse siden hun ble født.. men nå kan hun ikke passe henne for hun bare skriker eller sutrer..

Hun skal i barnehage om en mnd..og jeg gruer meg...

Fler med samme erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en skikkelig mammadalt på 19 mnd. Ja, det er slitsomt, men går vel over!?

Skrevet

Ja, sønnen min på 14 mnd er veldig mammadalt og har vært det er god stund... ganske slitsomt til tider!!! heldigvis så er han blid selv om jeg ikke er der..

håper det blir bedre når han begynner i bh om 2 mnd...

Skrevet

Helt normalt og er en fase de må igjennom. De har plutselig oppdaget at mamma noen ganger blir borte og det skremmer dem. Viktig at de får mye trygghet i denn perioden og at de får klenge og kose så mye de vil. Selvsagt må du bort til tider og da er det beste at du gjør det konsekvent, gir en klem, sier "nå skal mamma gå" og så går du uten å bruke lang tid på avskjeden. De vil gråte men hvis den som passer prøver å avlede dem, kose og leke så går det nok over. Husker denne perioden som veldig krevende men er verdt å huske på at de kun gjør det fordi de er veldig, veldig glad i deg ,-)

Skrevet

For at de er veldig glad i deg, og fordi de har en helt normal utvikling! Seprasjonsangst er et godt tegn på at barnet ditt har evne til å knytte relasjoner, og at det er knyttet til deg. Det er noe med at mamma plutselig er borte, og at hun nå vet at du finnes selv om du ikke er der. Du kan prøve å gi henne et overgangsobjekt, feks en bamse eller noe annet hun er knyttet til. Vær tydelig på at du skal gå, og ikke minst at du kommer tilbake snart!! Jenta mi er snart 17 mnd og har det på samme måte. LYkke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...