Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 32+4, og bekkenløsningen tar rett og slett knekken på meg! Jeg klarer ikke sitte, det er en sann lidelse bare det sitte her skrive dette. Jeg klarer ikke gå uten at jeg biter tennene sammen og jeg har innmari vondt når jeg ligger i senga. Men det er faktisk det beste, det å ligge. Men vondt. Og kjedelig!

Jeg skal til legen den 26, men synes det er så lenge til. Jeg vil ikke klage. Men jeg har så vondt, så forferdelig vondt!

Når jeg ligger, ligger jeg på siden med en pute i mellom bena. Av og til må mannen min hjelpe meg opp av sengen, fordi jeg klarer det rett og slett ikke selv.

RÅD?? Finnes det håp? Jeg har vært dårlig hele dette svangerskapet, ikke fått gjort noe. Huset forfaller rundt meg, mannen prøver så godt han kan stakkars, men han har jo sin jobb også.

Huff, dette ble bra deprimerende et innlegg. Jeg er egentlig i godt humør, tross smertene, sånn innerst inne, jeg venter jo en baby! Og det er jo det beste i verden!

Beklager sytingen..........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har full sympati og forståelse, jeg slet MASSE med min BL i vinter pga glatte veger, og det har satt sine spor selvom det er blitt noe bedre nå. Det låser seg og jeg sliter med å bevege meg noen dager... Det som hjalp meg MYE var sånne gelposer som du kan fryse og varme i mikroen som idrettsutøvere bruker på såre muskler. Varm opp et par sånne og legg på hofta/rompa eller i skrittet,alt ettersom hvor du har vondt.. Og hvis du kan og har mulighet så svøm og ta boblebad, det lindrer masse! Bruk masse puter i senga og bygg deg opp slik at det ikke klemmer på hoftene eller korsryggen. Og hold deg langt unna oppvask ogllsike ting, ikke stå lenge av gangen, og når du står, så gyng litt forsiktig frem og tilbake med hofta slik at det ikke låses...

Håper noe av dette hjelper deg! Vet hvor forferdelig det er å sitte slik uten å få lindret smerte:( Lykke til!

Skrevet

Jeg har også hatt vondt i bekkenet i svangerskapet men fant etterhvert ut at bevegelse faktisk hjelper. Bare det å gå litt etter å ha ligget og blitt stiv hjalp veldig. Det er ikke sikkert det hjelper for deg, for BL er jo forskjellig fra person til person. Du får trøste deg med at det mest sannsynlig også blir bedre når babyen kommer lengre ned i bekkenet, det merker jeg veldig godt. Det er lettere å snu seg på natten, for eksempel og jeg trenger ikke lenger tenke over hver bevegelse.

Få en time hos legen så snart som mulig og få time hos fysioterapeut, de kan hjelpe og la huset forfalle! Når du er på sykehuset så får far ordne med vasking og ryddig til du kommer hjem:-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...