Gå til innhold

måle magen!?

1 gutt nov-08+2 små august-11

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

er 20 uker på vei og legen har aldri målt magen min. trodde det skulle gjøres`?er det forseint å måle nå? er førstegangsgravid og har lite peiling, men vurderer å skifte lege. har slitt litt med svimmelhet og hodepine og når jeg snakker med legen om dette så sjekker han kun blodtrykket og sier at jeg er frisk som en fisk!! hva skal legen gjør på HVER kontroll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det min lege gjør er og måle magen, kjenner på livmora, kjenner etter hvordan hodet ligger osv.

Sjekker blodtrykket, sjekker urin og annehver gang tar de blodprøve også veier jeg meg.

Skrevet

er helt normalt at de ikke måler magen så tidlig.han hører vel etter hjertelyd hver gang? de bruker som regel ikke bry seg med å kjenne etter leie før du er 30 uker heller.grunnen til at han bare måler blodtrykk er for at han regner d som en svangerskapsrelatert grunn til svimmelheten. å da er d to farlige faktorer: for høyt, som ofte må følges nøye med så d ikke utvikler seg til svangerskapsforgiftning. eller for lav som heller ikke er bra. ( vet ikke heilt hvorfor så jeg vil ikke uttale meg ), du har vel tatt blodprøvene? så da er han sikkert ikke bekymret for jern og lignene heller siden han sier du er frisk som en fisk.jeg vet at d kan være mange ganger en førstegangsfødene føler seg som et spørsmålstegn,(jeg har vært der) men legene har x antall svangerskapskontroller gjennom en uke og vi blir lett sett på som en "rutine"

Skrevet

Fra og med kontrollen i uke 24 begynner de fleste å måle magen :)

Skrevet

Så rart!? Har hatt to forskjellige leger i mine svangerskap og begge har begynt å måle i uke 14 ca, samme med jm..

Min lege tar blodtrykket, sjekker vekta, måler blodprosent, kjenner på magen, måler magen, hører etter hjertelyden og tar ultralyd.. Forrige legen jeg hadde (når jeg gikk med datteren min) gjorde alt det samme utenom ultralyd.

Skjønner at du føler deg litt snurt, syntes legen din hørtes slurvete ut:-S

Men kan jo hende at de legene jeg har hatt bare har vært veldig nøye.

Målte de ikke magen din da du var på ultralyd på sykehuset heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...