3-prinser Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Vurderer sterkt å gå over bare til flaske med mme på dagtid pga misforøyd baby (han er nå 6 uker). Per nå får han to flaskemåltider på dagtid, de andre måltidene ammer jeg. Men jeg merker han er sterkt misfornøyd etter måltidene med amming. Etter flaskemåltidene er det null problem. MEN......jeg vil gjerne fortsette å amme til nattmåltidet, eventuelt på kvelden. Noen andre som bare ammer til kvelden/natta, som klarer å opprettholde melkeproduksjonen til de måltidene?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Jeg "fullammer" kun på natta. Da er hun fornøyd med det. Ellers får hun mme + pupp resten av dagen. Vi starter med pupp, og hun viser tydelig når det er på tide å finne frem flaska. For å opprettholde melkeproduksjonen pumper jeg 2-3ganger om dagen. Tar litt tid, men vil gjerne at hun skal få mm så lenge som jeg har noe.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Dette lurer jeg også på!! Må uansett gi ca halve måltidet med flaske som tillegg pga vekt, så er så masse styr og vondt, for vi har sopp som vi ikke blir kvitt i tilegg... Så jeg ønsker å amme morgen og kveld og gi flaske reste... men er det mulig..
millymolly&mini Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Hei! ja! jeg ammer etter flaske på kvelden (for kosen sin del) og så på natta og evt. morgenen. Så pumper jeg meg tre ganger på dagtid med avent manuell pumpe. Men nå får jeg snart medela elektrisk, og da trenger jeg nok bare en til to ganger daglig etterhvert. Har hørt at hvis du pumper deg samtidig på begge bryst så trenger man ikke pumpe seg så ofte, pga ammehormonene er høyest ved puppe -stimulering samtidig. Tipset mitt er el - pumpe, men hvis det blir for stress, så kan du pumpe deg to ganger daglig for å opprettholde produksjonen for nattmåltidet...Men mme er også en løsning - ha feks ved senga di kaldt kokt vann på flaska og varmt kokt vann på termos= temperert+ pulver!! Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå