Gå til innhold

Er deres svangerskap...

Anbefalte innlegg

Skrevet

....veldig likt deres mors? Min mamma slet masse med sterke kynnere og kraftige blødninger når hun gikk med meg, startet fra rundt 4,5 måned. Var lagt inn på sykehus tre ganger iløpet av 4., 5. og 6. måned pga dette..

Litt engstelig for å oppleve det samme...er nå 4mnd og 3 uker på vei..har jo hørt at man ofte blir som moren sin, men vet ikke hvor mye sannhet det ligger i det. Hittil har vi ikke vært noe like.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen sammenheng. Får du et likt svangerskap som din mor er det ren tilfeldighet.

Skrevet

Mamma var mye kvalm frem til 4 mnd.... jeg sliter også med kvalmen, men den har enda ikke gitt seg og i morgen går jeg over i 3. tri... om det har noen sammenheng vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg er helt ulik min mamma - hun var i strålende form med alle tr, det er IKKE jeg. Men har hørt noen si at det har noe å si om man er lik i kroppen/likt bygd og sånn. Her er min mor og jeg veldig ulike, så kanskje det har noe å si?? Sikekrt mange meninger om dette (også), men du får bare prøve å slappe best mulig av og fokusere på at alt har vært bra til nå! Jada, lett og si, jeg vet det...men men ;-)

Skrevet

Nei, ikke likt i det hele tatt. Hun surfet gjennom sv.skapene uten noen form for plager. Jeg har hatt høyt blodtrykk, bekkenløsning, vært innlagt på sykehus i perioder, dårlig rygg og forskjellig annet. Mitt andre sv.skap var det letteste. Med nr 1 og 3 var det skikkelig tungt. Er nå 3 mnd på vei med nr 4, og bekkent holder på å gi etter *blæh*, så det blir vel et spennende halvår fremover. (sist sv.skap fik jeg også skikkelig bekkenløsning, hadde belte, krykker og var jevnlig hos fysioterapeut.....slit.)

Tror ikke du kan sammenligne deg med moren din. Kan godt hende du får et kjempeflott sv.skap;) Håper det!

Skrevet

Jeg var i Thailand i beg. av svangerskapet mitt, og lukten av kokt ris gjorde meg grusomt dårlig, og det eneste jeg greide å spise i kvalmen min var slangeagurk i tynne, tynne skiver.

Fortalte det til mamma da jeg kom hjem, og hun kunne fortelle meg at pappa fikk ikke lov til å spise ris i begynnelsen av hennes to første sv.skap, og de hadde ALLTID slangeagurk i kjøleskapet, og de måtte deles med ostehøvel for å få tynne nok skiver til å spise :-)

Skrevet

Tror jammen jeg slår meg til ro med at det ikke finnes noen stor sannsynlighet for at vi er noe særlig like (",) Takk for svar både her og på 2.tri! (",)

Egentlig ikke vært så bekymret for det selv, men mamma er sååå redd for at jeg skal oppleve det samme som henne at hun beroliger meg i ett sett med at det gikk bra med henne, og HVIS jeg får det slik så har det vært i familien før etc etc..så da begynte jeg å tenke litt på det alikevel ;o)

Mamma er verdens søteste, men nå har hun fått beskjed om å holde akkurat DEN bekymringen for seg selv ;o)

Lykke til videre alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...