babyfrøken *mamma* Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 ...veldig likt deres mors? Min mamma slet masse med sterke kynnere og kraftige blødninger når hun gikk med meg, startet fra rundt 4,5 måned. Var lagt inn på sykehus tre ganger iløpet av 4., 5. og 6. måned pga dette.. Litt engstelig for å oppleve det samme...er nå 4mnd og 3 uker på vei..har jo hørt at man ofte blir som moren sin, men vet ikke hvor mye sannhet det ligger i det. Hittil har vi ikke vært noe like. Noen erfaringer?
Alexandra08 Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Min mamme har 3svangerskap bak seg, både graviditeten og fødslene gjekk fint som bare det, ingen plager:) Eg derimot har vert plaget med sterk kvalme og oppkast i 4mnd, pluss bekkenløsning nå, er i uke 24! altså ganske ulikt min mor! så trenge ikke engste deg trur eg:)
Des-10 Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Nei, mitt svangerskap ligner overhodet ikke på mamma sine. Mens mamma jobbet fullt frem til siste dag, og ikke hadde noen plager, har jeg sliti med mye blødninger og er sykmeldt. Jeg var kvalm 3 uker i første trimester, mamma mener å huske at hun var kvalm kanskje 2 dager. Jeg har mye kramper i leggene, mamma hadde aldri det. Jeg tror at hvert svangerskap er så individuelt at du ikke trenger få å de samme plagene som mamman din.
Mage igjen Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Hverken mamma eller jeg har hatt spesielle plager i svangerskapene våre, vet ikke om det er noen sammenheng der. Derimot har jeg tenkt hele veien at fødselene våre kommer til å bli like, og det har de faktisk vært. Førstemann kom etter 11 timer hos begge to, begge fikk dype vaginalrifter ved første fødsel. Andre fødesel gikk fort på 3-4 timer hos både meg og mamma, og ingen rifter i det hele tatt.... hun fikk bare to barn, mens jeg nå venter nr 3, så nå har jeg ingen anig om hvordan det blir.... ) Har liksom alltid tenkt at fødselene mine blir som hennes, og det har det også blitt... er litt rart egentlig.
babyfrøken *mamma* Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2008 Så godt å høre! (",) Lykke til videre begge to!
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Så langt har eg ganske likt svangerskap som både mamma og søstra mi hadde første gangen. Frisk og rask, lite vektøkning og liten kulemage, kort periode med lav Hb pga jernmangel.Er 27 fullgåtte. Kan jo vere tilfeldig oxo, kven veit....??
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Hverken svangerskapet eller fødselen var noe likt mammas Dette svangerskapet er heller ikke likt mammas og heller ikke likt mitt første svangerskap.
Lacey*har fått erta Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 Mamma og søsteren min seilte gjennom sine to svangerskap uten vondter eller bekymringer. Og jeg har absolutt ingenting til felles med dem.
Gjest Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 dette er mitt andre og er ikke likt mamma sine fire svangerskap - er nok bare tilfeldigheter som det meste annet, om magens form, hva man har lyst på osv. osv. )
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 19. juni 2008 #10 Skrevet 19. juni 2008 Nei ! Min mor har 3 barn, hun hadde hyperremis altså hun spydde som en gris i 4måneder og ble innlagt på sykehuset i 2 av svangerskapene og ble matet med sonde.... Hun revnet mye alle 3 gangene og fikk masse strekkmerker på magen. Jeg er i mitt andre svangerskap og har aldri vært kvalmen bortsett fra litt om morningen i 1 tri, ellers i topp form denne gang som sist med ingen plager bortsett fra litt halsbrann forigge gang, så har jeg ikke ett eneste strekkmerke da...så jeg er veldig heldig synes jeg!:-) Ikke alt som er arvelig nei..
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 19. juni 2008 #11 Skrevet 19. juni 2008 Hei! Svangerskapet her er nok ganske likt. Har hatt et svangerskap som er nesten helt fritt for plager, akkurat som min mor. Hun jobba gjennom hele svangerskapet, og det er noe jeg håper på også! Men hun hadde en hard og lang fødsel, så håper ikke det slekter helt, hehe..
Lemonia Skrevet 19. juni 2008 #12 Skrevet 19. juni 2008 Jeg er straks 16 uker og så langt er svangerskapet mitt ikke i det hele tatt som noen av Mammas. Hun har hatt ekstrem svangerskapskvalme i begge,såpass at hun måtte legges inn for intravenøs næring. Jeg har knapt vært kvalm i det hele tatt. Jeg har hatt jevne blødninger i hele første trimester, noe hun aldri opplevde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå