Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Gutten vår på 3,5 år har skikkelig temperament. Han er blitt fæl til å slå oss når han er sint eller ikke får viljen sin. Kan også gjøre det dersom vi snakker for strengt til oss. I det siste har han begynt å slå oss i ansiktet når vi bøyer oss ned for å snakke til han. Vi blir selfølgelig sinte og sier at det ikke er lov og hvorfor og at han ikke må gjøre det igjen. Så slår han en gang til og da må vi holde han så han ikke slår mer. Synes det er så fælt, for han skriker og det er ingen god situasjon. Han har en mindre bror som er 8 mnd, men han slår aldri han. Men tror kanskje han er sjalu når jeg snakker til han. Vet ikke hva jeg skal gjøre med denne slåingen, er så vanskelig å vite!
3troll Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Tror det må være alderen.Kunne vært skrevet av meg selv.Jeg har 2 eldre også,og det var det samme med dem.Tror det kommer av at språket ikke er på plass ennå.Så de sliter med og uttrykke seg.Min sønn får også flipp hvis ikke alt går som han har forestilt seg.f.eks i bilen på vei hjem fra bhg i dag.jeg hadde satt sekken hans ved føttene hans,så klikka det totalt for ham,for den skulle ligge i bagasjerommet.Bælja for harde livet.Jeg ble litt lattermild,så skreik han enda mer.SMOKK,SMOKK.Så kan du jo tenke deg hvordan alt ble når jeg ikke fant den.puhTror det her er ganske kjent for de fleste med 2-3 åringer.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Kan være sjalusi men mi også var slik og da hadde vi bare ho. Tror det er en måte å få ut føeelser og ting en ikke kan sette ord på. Disse små har mye frustrasjon viktig til å ta seg tid til å lytte å prate om hva som egentlig plager dem. Slåing kan være en form for forsvarsmekanisme. (Kan på en måte ikke si ho ikke får slå,når ho har sett mamma og pappa har slåss siden ho var født trener kampsport.) Vi kjøpte en kamsport punshing bag for barn til å henge i taket. Den kunne ho slå å dytte så mye ho ville å kun på den var lov ikke på andre. Den hjalp den tok ikke lange stunden før ho sluttet å slå og dytte på oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå