Gå til innhold

Husbygging og nytt svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor ca 30min med bil fra hjemplassen min, og ønsker nå å flytte nærmere. Føler meg litt isolert her på "bygda", og vennene jeg alltid har hatt, syter med den lange kjøreturen hver gang de skal på besøk. Synes det er vanskelig å bli kjent med folk her, og savner derfor å komme "hjem".

Dersom vi skal flytte ønsker jeg å bygge nytt, noe som mannen min i utgangspunktet er enig i. Men han ønsker da selvfølgelig ikke å flytte nærmere byen. I tillegg hadde vi planer om å starte prøvingen på tredjemann neste måned.

Hvordan skal jeg få mannen min til å forstå hvordan jeg har det, og er det noen av dere som kan fortelle hvordan dere klarte å bygge nytt med barn (og eventuelt en på vei)? Fraråder dere det, eller gikk det relativt greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bygde hus når jeg gikk med vesla, vi flytta inn i huset ca 1 uke før jeg hadde keisersnitt. Jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre det samme igjenn!! Men nå er jeg samboer med en snekker som bygde huset selv, på fritid. Så i rundt 2 år var jeg "alenemamma" har to gutter fra før :)

Han var på jobb 7-3 og gikk direkte til huset vårt og fortsatte jobbinga der til alt mellom 20-22 på kvelden, sjeldent han kom hjem for å spise engang!!

Hadde vi hatt andre til å bygge huset for oss, og vi kunne skulle tatt småting selv, ja da tror jeg ikke det hadde vært noe problem.

Skrevet

vi har ikke bygget hus, men har totalrenovert et hus mens jeg var gravid og store sjefen var to år. Det var ikke en kjekk tid for noen av oss. Myyyye jobbing, store sjefen mistrives hele den sommeren/høsten det stod på, og begynte å gråte når vi parkerte foran huset. vi hadde lite tid til han, han ville hjelpe men det var jo ikke alltid han kunne det (2 år), og det ble lange kvelder og mye stress og kav.

Vi gjør det aldri igjen, om vi skal ha nytt hus skal det være nøkkelferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...