togutter-08og10 Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Vi skal få nytt kjøkken og regner med å kjøpe induksjonstopp på komfyren. Hvilke erfaringer har dere med slik koketopp? Kan man bruke stekepanner i jern, eller må vi kjøpe nye. Jeg har 6- 7 år gamle Høyang Polaris kaseroller, kan disse brukes? Hvordan får jeg evt sjekket det (uten åprøve siden vi ikke har slik koketopp enda da) Noen som har erfaring med Ikeas kjeler for induksjon? Blir glad for tilbakemelding.
It's all about me Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Har induksjon og må bare si at du vil ikke angre. Alt går fortere, og den blir kald igjen etter kort tid. Altså mer barnesikker. Koker noe over er det bare å ta kjelen av og tørke med en gang, det svir seg ikke fast eller er for varmt til å vaske bort. Setter du på plata og legger noe annet enn en kjele oppå skjer det ingenting. Du sjekker om du kan bruke dine panner ved å holde en magnet mot bunden, fester den seg kan de brukes. De gamle Polaris kan ikke brukes, men nye er laget for induksjon. Når de gjorde denne utbedringen vet jeg ikke, så aner ikke om dine er greie. Hadde selv diise kjelene og de var for gamle, ville da ha komfyr uten induksjon for åkunne fortsette å bruuke dem. HELDIGVIS lot jeg meg overtale av mannen til å gi de bort og kjøpe nye. Kjøpte nye på IKEA, Mange abv de kan brukes. Bl.a. den kjelepakka de har er grei. GO FOR IT, det er verdt den ekstra kostnaden. Du sparer det inn igjen i spart tid og strøm.
Marju Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Dere kommer ikke til å angre nei...Må ikke finne på å kjøpe noe annet altså. Da blir jeg sur på deg.... Du tester kjeler ved å ta en magnet under bunne. Sitter magneten funker den på induksjonstopp... klemm
togutter-08og10 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2008 Takk for svar jenter. Kjøleskapmagneten sitter ikke fast på min Høyang kjeler.. (da blir min nysingle venninne glad, hun arver mine kjeler og slipper nok en utgift i sin nye leilighet) Fint at vi kan bruke jernpanner da vi har ganske ny wok, grillpanne og stekepanne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå