Gå til innhold

Noen her som har speilreflekscamera fra Canon (eos 40d) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står i brosjyren at dette har live view. Hva vil det si?

Eos 450 har live view med kontrastbasert AF noe som gjør at man kan bruke skjermen som et vanlig digitalkamera når man tar bilde.

Noen som kan fortelle meg mer? Trodde at live view var at du kunne bruke skjermen direkte, men trodde ikke 40d hadde denne funksjonen.

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke se bildet påskjermen før man har tatt det på 400D nei. Så kanskje live view betyr at man kan se det direkte etterpå???

Savner ikke å kunne se bildet på skjermen før jeg tar det, du tar bedre bilder av å ikke bruke det.

Skrevet

vi har akkurat kjøpt canon 450D.. det stemmer at denne har live view.. Altså at man kan stille kamera inn slik at man kan se på skjermen når man skal ta bilde, slik som på et kompakt kamera. Det er denne funksjonen som er hovedforskjellen mellom dette kamera og forgjengeren canon 400D

Skrevet

Jeg er redd jeg kommer til å savne funksjonen, fordi jeg er så godt vant i dag. Har lånt et flott speilreflekskamera som ikke har den funksjonen og der savner jeg det.

Men det er forskjell på 400 D og 40 D.....

Hadde liksom bestemt oss for 450 D pga dette og vekten, men så er det så mange andre finesser som er bedre på 40 D enn 450 D.

Men så er jo 40 D nesten dobbelt så dyrt som 450 D

Ble så usikker nå...

Skrevet

hebbe lille m sneip & spire, hvordan gjør du det?

Skrevet

He he, trodde det bare hadde forsvunnet en 0 i farten i hovedinnlegget jeg.....

Skrevet

hei.

man setter innstillingen på P, deretter går man inn på menyen og finner iinnstillingen live view. denne aktiverer du. da er det bare å sette den på P når du skal ta bilde(isteden for å ha den på den grønne firkanten) og trykke på set knappen..så kommer motivet på skjermen:)

Håper du skjønte dette:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...