Gå til innhold

Erfaring med å stoppe overnatting midt i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 2 år

Bruddet er nytt. Bf har samvær 2.hver helg, 1 ettermidddag i uka med overnatting + 1 ettermiddag i uka hos oss. Har sett store adferdsendringer hos barnet. Han sovner ikke før 23+, finner ikke roen alene, er redd for å være alene i sengen, bare gråter. Han var lett å legge før og elsket å sitte å lese i sangen sin. Han klenger på meg, gråter ofte når jeg skal på jobb, er aggressiv i barnehagen, har begynt å slå andre barn.

Helsestasjon og barnepsykolog foreslår å kutte overnattingen midt i uka og fokusere på ro og trygghet hos barnet og bygge opp rutinene igjen, mens jeg tror at bf ønsker mer overnatting.

Noen med lignende adferdsendringer som har prøvd å kutte overnattingen midt i uka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min begynte også og reagere slik. eller han ble klengete, ville ikke sove osv. når vi begynte med overnatting i uka. han begynte og gråte når far kom for og hente han osv. jeg fortalte om barnetsreksjoner til far, og han sa at han ikke hadde opplevd det slik hos han. men at det var ok at vi kuttet/ventet med overnatting i uka.

det tok ikke lang tid før småen ble "seg selv igjen" og ville til far igjen.

det er mange som har opplevd at overnatting i ukedagene er trøblete for små barn. men at ting blir bedre med en gang barnet får sove i sin egen seng og bare er på ettermidagsamvær i ukedagene.

lykke til!

Skrevet

Sønnen min var slik han å.. Da begynte vi med å ha overnatting hver tirsdag og annenhver fredag istedet (valgte bort hele helger).. problemet var ikke at han var ofte borte fra meg, men at det ble for lenge med en hel helg..

Så jeg ville heller prøvd det først, for det er viktig at han ser pappan ofte, men ikke er for lenge borte fra deg å.

Skrevet

Vi skal til mekling fredag. Bf vil ha mer overnatting skjønner jeg, men jeg har fått brev fra barnepsykolog som sier at vi bør stoppe overnattingen midt i uka en periode nå for å trygge barnet. Det samt beskrivelser av barnets adferdsendringer bør vel være nok til mekingen - eller? Barnet sovner også veldig sent hos far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...