Mama B Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Det er jo 2 på markedet som jeg har sett. Den som har vært der lengst som man vrir rundt, og den nye som man får gratis på reflex hvis man er gravid. Noen som har erfaring??
Lunalill Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Gratis på Reflex?? Den andre er iallefall kjempebra:)
2 søte små gutter Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Bleiebøtte er uten tvil det mest unyttige jeg kjøpte til førstemann. Blir jo svindyrt med disse refillene. Nei takke meg til et vanlig bosspann som man tømmer daglig !
hebbe lille, fødeklar Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 jeg har hatt 2 bleiebøtter. den første var den som man vrir rundt, husker ikke helt hva den heter. Nå har vi en som heter angelcare.. og den er jeg kjempe fornøyd med!!!! Jeg hadde ikke klart meg uten bleiebøtte jeg:)
lana<3 Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har den bleiebøtta som man får gratis på reflex og venninna mi har den andre og jeg vil definitivt si den som vrir bleiene rundt, den andre som du får på reflex er jo egentlig bare en vanlig bøtte som lukker seg når du har puttet bleia nedi og den er absolutt ikke luktfri, vi prøvde den første dagen og putte bæsjebleier nedi der men måtte gi opp det, mens den andre derimot vrir hver eneste bleie inn slik at ikke noe lukt slipper til. Greit nok man får ikke like mange bleier nedi men fytti jeg var skuffet når jeg kom hjem og så at denne ikke vrir bleiene. Vi kommer til å bruke opp plasten som hører til som vi betalte 200,- for, og så skal jeg gi den bort til noen som har lyst på den, bomkjøp de luxe...
babygullz <3 vilde Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 En venninne av meg som jobber i barnehage sa til meg at bleiebøtte var d dummeste jeg kunne kjøpe. I barnehagen hun jobber i ble de beordret til å kaste bleiebøttene, pga det var så forferdelig uhygenisk. hvorfor ikke bare ha en plastpose klar til bleien og ut i søppeldunken med bleja tvert etter skiftet? luktfritt og hygienisk=)
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Hehe good luck med å løpe ut i søppeldunken 6-8-10 ganger om dagen med liten baby på armen Det går vel kun om man bor i enebolig og har søppelbøtten rett ved utgangsdøren. Bleiebøtte er et MUST! vi har sangenic og tror den er greiest fordi man får kjøpt refiller over alt.. Det første halve året når babyen bare får mm er ikke bleiebøtte en nødvendighet da, da er bæsjen så og si luktfri, det er når de begynner med fast føde at man trenger bleiebøtten 100 kr i mnd for refiller synes jeg ikke er spesielt dyrt heller, og man får jo rabatter på fru lyng for eks hvor man får hver 4 refill gratis. Vi bor i 3 etg i blokk uten heis så det sier seg vel selv at vi MÅ ha bleiebøtten
Gjest amandine Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 Og vi har en angelcare liggende i boden... Den har gått ubrukt som stafett i vennegjengen for ingen av oss skjønner poenget... Bor riktignok i enebolig nå, men har hatt 2 barn i leilighet også og kan ikke si det har vært stort problem. Den første tiden lukter det jo ikke mye med morsmelk iallefall, og senere er det jo grenser for hvor mange stink som skiftes i løpet av en dag.. Men det er jo så forskjellig hva man synes er nødvendig:)
Bolla med en til Skrevet 19. juni 2008 #9 Skrevet 19. juni 2008 Bleiebøtte er noe av det mest unyttige jeg har kjøpt til førstemann. For det første er det ganske uhygenisk å spare på 20 bleier, de begynner jo ikke å lukte før barnet er rundt 4 måneder. For det andre er posene parfymert, og effekten varme kabler, bæsj og parfymerete poser er helt jævlig. bodde i leilighet med første. og man er jo ute av døra minst en gang pr dag.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 19. juni 2008 #10 Skrevet 19. juni 2008 VI har brukt bleiebøtte til førstemann, men nå greide jeg å ødelegge den (kastet den greia som får det til å gå rundt). Så vi har brukt fryseposer til bæsjebleiene som vi kaster rett i søpla (men må ha fryseposer rundt uansett, fytterakker'n) og det er jo minst like bra og billigere. Men mannen min sverger nok til bleiebøtte, så det spørs om vi ikke må kjøpe en ny når nr. 2 kommer.
Anjamor Skrevet 19. juni 2008 #11 Skrevet 19. juni 2008 Man får nytt lokk der de selger bleiebøtta. Gjorde vi i hvertfall. Våres havnet også i søppelkassen.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 19. juni 2008 #12 Skrevet 19. juni 2008 Det er mye bedre å kjøpe billige hundebæsjposer, putte bleia oppi og knyte skikkelig igjen og evnt kaste i søppelkassa på badet eller bære den rett ut. Vi kjøpte Sangenic bleiebøtte når vi fikk førstemann, men ble dritlei av å bruke 100,- 1-2 ganger i mnd på poser!! Så vi ryddet den bare bort. Bortkastet penger. Kommer til å bruke hundebæsjposer denne gangen.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 19. juni 2008 #13 Skrevet 19. juni 2008 Kjøpte den vi vrir rundt, har ikke brukt den enda. Men ei veninne anbefalte meg å kjøpe den, fordi hun hadde vært så fornøyd med sin. Bedre å bruke det enn at det stinker bæsj på badet, hehe.. Man blir travel med barn så får ikke alltid tømt søppla 1 gang til dagen som mange påstår. Den koster kun 199 nå og det er da ikke mye for å teste den ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå