Gå til innhold

Ungen bæsjer slim...detaljer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan da ikke være normalt??

Han er 3 månder og han sliter med bæsjinga. Kan gå 14 dager. Da er det skikkelig seigt som regel. Hvis han bæsjer ofte er det mer tyntflytende med korn...på en måte.

I dag bæsja han mye seigt og så kom det en ladning med litt slimete tråder og korn på dagen i dag. Og nå kom det slim...luktet syrlig.

han får kun mm, men i dag fikk han litt vann med litt malt oppi. I går fikk han 10 dråper med minifom...

hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du spist noe anderledes?

Skrevet

Jenta mi har også slimete avføring og den lukter rimelig spesielt til tider. Nå er jenta mi mye ledre enn gutten din, hun er 2,5 år, men vet heller ikke hva det skyldes. Har vært hos legen med det og tatt blodprøve for melkeallergi, men det hadde ikke jenta mi hvertfall (prøvene viste hvertfall ingenting).

Jeg syntes det hørtes slitsomt ut med avføring så sjelden og at han skal plages så mye. Har du hørt med helsesøster eller lege?

Skrevet

Slim i avføringen kan være tegn på mageinfeksjon. Kan være litt ulage i tarmbalansen kanskje? Men dette er ikke så vanlig på barn som bare får mm. Har du spist noe babyen kan reagere på kanskje?

Skrevet

Ja det er litt slitsomt. men mest for meg egentlig... he he. Han er som regel blid og fornøyd. Men i dag har han ikke vært fornøyd i det hele tatt. Ganske sutrete og veldig urolig i kroppen (ligger og vrir seg og spenner med bein og armer).

Jeg har ikke vært hos legen, men har snakket med de på helsestasjonen, men de sier at det ikke er helt uvanlig. Og at jeg kan gi malt. Kan de få vondt i magen av malt tro?

Jeg har prøvd noen sånne slags homeopat "kuler" som skal være bra mot forstoppelse, kan de være de han har reagert på? (oppløst i kokende vann)

Bør jeg ta med bleia til legen i morgen??

Jeg kan ikke komme på at jeg har spist noe annerledes. Kanskje litt mer sjokolade enn vanlig (har vært i sverige en tur...hihi) men blir de sånn av det da? Virker ikke som om han har reagert på det tidligere...jeg spiser sjokolade hver dag.

Og så begynte jeg å tenke på at kanskje melka mi innehollder så lite næringsstoffer at det ikke er noe å bæsje??

Skrevet

Og ta med bleie slik at legen får se er absolutt ikke dumt. Men mm barn skal da ikke normalt ha behov for malt. Og om mm barn har avføring hver 14. dag er heller ikke det unormalt.

Er det varmt? Varme kan innvirke de merkeligste måter på en liten mage.

Vet bare legen pleier å si at slim i bæsjen er tegn på infeksjon. Men har du prøvd å kutte ut melkemat selv?

Håper du får orden på magen hans, ikke lett for liten pjokk og magevondt.

Malt kan nok gi litt uro i magen, men ikke vondt så vidt jeg vet, og minifom må man som regel bruke 3-4 dager før det har effekt.

Skrevet

Hs sa til meg at de iallefall ikke får forstoppelse av mm. Og at det kan gå opptil 14 dager mellom hver avføring. Men kan det være tenner på gang? Husker at avføringa til snuppa mi, også var veldig rar når hun fikk mm, kornete og slimete, lukta rart. Men om du er veldig i tvil, så ta en tur til hs. :P

Skrevet

Min gutt på 3mndr gjør også dette.

Jeg tror jeg har hørt noe om at hvis det er slimete og "korn"løst så har de brukt maximalt med næringen i melken.

Skrevet

Og det kommer gjerne hvis de ikke har avføring hver dag.

Skrevet

Hm ok. Skal uansett på hs i morgen på 3mnd kontroll. Får høre hva de sier der da...

Kanskje ta en tur til legen med bleia også? eller virker jeg helt rar da? Stakkars lege mener jeg...

Han har vel ikke forstoppelse, men seig avføring... Kan det være tegn på at han ikke tar til seg næring?? Nei nå begynte tankene mine å gå her:o(

Men han er en stor gutt, lang og tung så skulle tro at han får i seg det han trenger. Han tisser mye da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...