Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skalle ta en skikkelig rydde dag her hjemme, og mamma sku passe Ronja noen timer... da vi nesten var ferdige, så ringte hu og sa "ronja har falt ned" jeg skjønte ikke noe... hu hadde falt ned fra komoden som hu skifter bleiene hennes på... hadde klart og dempe fallet men hu ente i gulvet likevel... hu hadde ikke noe synlige merker og ikke vondt... men hu ringte meg ikke før 45min etter at dette hadde skjedd og da sov hun... vi dro på legevakta med henne og alt var bra..vi er så forsiktige sjøl ked dette og jeg har altid sagt at: dette skal ALDRI skje mine unger, også skjer det pokker meg da hu er borte... vil ikke nekte hu og passe jentungen mer, for jeg skjønner jo det ikke var meningen, men er liksom ikke så hypp på og la hu passe a heller liksom:\ hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sikkert være nok så trygg på at fra nå av er det INGEN som kommer til å passe bedre på ungen din enn din mamma. Etter en slik opplevelse tror jeg hun kommer til å være så red for at det skal skje igjen, at hun aldri slipper henne mer. Skjønner at både du og hun ble red, men heldigvis gikk det bra for dere - synes i grunnen jeg høre om ganske mange som opplever dette i en elelr annen form - det er så fort gjort selv om man passe på som bare det.

Skrevet

ja er det jeg har tenkt også... før dette var det henne jeg stoler på mest med snuppa... hu er bare 5 mnd også... men mamma er sykemeldt selv og er her ganske ofte, ronja elsker henne og jeg kan liksom ikke slutte og gi henne den "friheten" hun hadde fra før syns jeg... vil ikke det heller... sambo ble nok mye sintere for dette en meg

Skrevet

Skjønner godt at dere kan bli både skremte og skeptiske, for slikt skal jo ikke skje, men så er det jo det da at selv om det ikke skal skje så hender det at det skjer... Men tror nok ikke det vil skje flere ganger når mamman din passer henne, hun har nok "lært", og vil nok være ekstra forsiktig heretter.

Godt det gikk bra med Ronja-gullet :)

Skrevet

Hei, jeg har stjålet profilen til min søster, og snublet over inlegget ditt.

Jeg arbeider som dagmamma og hadde en jente på vel 1,5 år her. En dag skjedde det en ulykke og hun falt ned kjellertrappa (jeg trodde jeg hadde lukket døren bak meg når jeg skulle finne trillen hennes). Ungen hylte i vel 30 sekunder og så var alt bra. litt blå over hele seg, men ellers ingen problem.

Jeg sa naturligvis ifra til hennes mor med en gang, og fikk svar om at det var slikt som skjedde.

Det jeg vet, er at etter det har jeg vært minst 100 ganger mer forsiktig og mer påpasselig med den lille ville ungen der, aldri i livet om noe slikt skal få skje henne igjen. Jeg tror at din mor tenker på samme måte - og vil passe ekstra godt på at det ikke skjer igjen. Så om det er mulig vil det sikkert være "tryggere" nå enn hva det var før:)

Lykke til og god bedring til lille Ronja!

-Ingrid B.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...