Sunnybeach4gull :) Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Vi e så utroli heldi å har arva absolutt alt vi trænge til gutten våres!! :-) Søstra mi skakke ha flere unga å har gidd åss alt fra ei superfin vogn te nestn 20 kasser me klær! :-) Vi har alt vi trænge allerede nu te han blir 5 år, å mere blir d etterhvert som hennes unga blir større.... Æ kan me handa på hjærte si at alt vi må kjøpe e bleier, shampo/dusjsåpa å smokk :-) E d virkeli nåt galt me d?? D spare miljøe å sikkert kjæmpe koseli for mamman min å se at f.eks kurven som vi lå da vi va babya blir brukt :-) For å ikke snakke om ka pænga man har spart!! Bare vogna me vokseposen koste jo nestn 8000 ny å stellekommoden me badekar kosta 4000 ny! bare d e jo 12 000 kr! Klart æ kjøpe litt klær te han som æ ser på butikkan, men d e ikke fordi æ må, men fordi æ ikke klare la være :-P men e snakk om 4-5 plagg da :-P Andre som ikke ser probleme me å arve? å heller anser sæ som heldi? :-)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Jeg ser ikke noe galt med å arve klær/utstyr til barna, men jeg ville aldri kjøpt det på loppemarked/bruktmarked etc...
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Syns det er koselig å arve, så lenge tingene er hele og pene. Men faktisk foretrekker jeg å kjøpe enkelte ting nytt, rett og slett fordi det da blir "vårt" på ordentlig... Artig med ting som bare mitt barn har hatt. Jeg setter pris på alt vi har arvet, men syns også det er greit med ting som bare er vårt. Og ikke minst; flunkende nytt:) Noe annet er når man arver ting som helt tydelig er slitt og flekkete, men det blir jo noe annet.....
Mamma mjaua Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 jeg arver også alt utenom bleier, såpe og mat hehe:D også har jeg fått masse smokker osv i babyshower, så jeg trenger ikke kjøpe noe. så deilig! slippe det, kan heller bruke pengene på en fin ferie:)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Synest ikke det er gale og arve i det hele tatt jeg, men jeg vil ikke arve alt selv Har kjøpt alt utstyr nytt og mesteparten av klærna ! Men har ikke noe imot og ta over noe som er pent brukt..
Duracella Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Helt enig med HI, det er da det eneste fornuftige? Hvis vi ikke kunne arvet noe, ville jeg kjøpt brukt. Har penger, men de kan brukes til bedre formål. Som sparing, nedbetaling av lån for mer frihet i framtiden til barnet eller veldedighet hvis man har så mye! Barnet mitt fortjener det beste han også. Han får kjærlighet, han har en mor og en far som gjør alt de kan for å være både tålmodige og snille, Han har trygghet, god tid i hverdagen sin, et godt kosthold osv. Han går ikke glipp av noe fordi om noen har brukt genseren hans før ham...
Mamsen86 Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Arva er konge! :-) Når jeg fikk jenta mi så kjøpte jeg vogn og sånn utstyr nytt. Bilsete, seng, babygym osv. Men den sengen hun har nå har hun arvet etter datteren til en på jobben til mamma. Veldig greit, syntes jeg. Jeg elsker for så vidt å kjøpe klær til jenta mi, hehe, jeg lider veldig av shoppinggalskap.. Men jeg har en niese som er fire år eldre, som vi arver veldig mye fra. Og det er jeg veldig glad for :-) Har en venninne som skal få baby nå etterhvert.. Viser det seg at det er en jente, så har jeg 6-7 søppelsekker fulle av babyklær som står klare, og hun er evig takknemlig for det! :-D Og jeg føler meg beæret som har en venninne som setter pris på det. Arving er veldig greit. Kommer det fler barn ploppende ut av meg med tiden, så blir det samme barneseng som Emmy hadde, samme babygym, samme vippestol, samme stellebord osv osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå