Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere flinke til å ta hensyn til dem og ta det med ro?

Jeg ble sykmeldt fordi jeg fikk masse kynnere, som ikke gikk over av seg selv. Legen sykmeldte meg, fordi han ville jeg skulle legge meg ned ved kynnere, og slappe av til det gikk over.

Jeg har nå vært sykmeldt for dette i snart 1 mnd, og er ikke bestandig like flink til å ta hensyn. Gidder liksom ikke ta det med ro hele tiden, for da får jeg jo ikke gjort en ting!! Så nå har jeg vasket gulvet på badet (med kynnere) og sitter ned et par min før jeg skal vaske mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tidligere i svangerskapet fikk jeg beskjed om at jeg skulle ta det med ro dersom jeg fikk kraftiger kynnere. Jeg ble også bedt om å finne ut hva som førte til disse kynnerne for så å unngå dette videre.

Da jeg var på kontroll hos jordmor i forrige uke (var da ca 36 uker på vei) fortalte jeg at jeg har stadig oftere kynnere og at de har blitt kraftigere. Dette syntes jordmor nå var veldig bra. Hun sa at dette var livmoren som forberedte seg til fødsel. Hun sa også at det sikkert kom til å bli enda mer i ukene som kommer.

Vil tro at holdningene til kynnerne har med hvor langt i svangerskapet du har kommet?

Skrevet

Jeg slapper ikke av.. får de som regel når jeg driver med noe da..

blir jo til at jeg stopper opp og puster litt for så å prøve å fortsette forsiktig..

har ikke hørt noe om at jeg må legge meg ned?

guri skulle flydd å lagt meg ned på nærmeste sofa/seng hver gang kunne jeg godt blitt sengeliggendes:)

Skrevet

Jeg tok hensyn til det når jeg ikke var så langt på vei. Sluttet å trene rett etter påske, fikk en tur på føden pga kynnerene. Ville ha han der inne så lenge som mulig:) Nå kan han bare komme:)

Skrevet

Nei jeg tar ikke så mye hensyn for de kommer hele tiden. Skulle jeg lagt meg ned hver gang kunne jeg like gjerne holdt senga, og hadde i alle fall ikke kunnet jobbe. Men sånn var det forrige gang også. Fødte ikke noe før tiden for det. Men generelt så går alt i et saktere tempo pga kynnerne, og jeg kan i alle fall ikke gå fort. Har også 40% sykemelding fordi jeg er mer sliten. Er egentlig ganske dritt lei, men har fortsatt over 10 uker igjen, så det er bare å bite tenna sammen (og der kom det en kynner til her jeg sitter slengt i sofaen :-))

Skrevet

jeg har kynnere hele tiden (34+0 i morgen) og har hatt sånn lenge. begynner å kjenne det skikkelig nå, får neste ikke puste når jeg får det.. har ikke nevnt noe til jordmor, men skal til henne i morgen og høre hva hun sier.. jeg får det uansett om jeg sitter eller ligger jeg da.. ofte når jeg sitter stille eller f.eks skifter stilling i senga... men må stoppe opp hvis jeg får det når jeg går..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...