Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ammingen er jo ett smertehelvette :( Har prøvd både kremen Daktacort på meg, og gitt Mycostatin til jenta mi på 7 uker. Men det fungerer jo ikke?!

Huff, må gi mme i tillegg til mm fordi det er så vondt.

Noen med erfaring og tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke på puppen, men gutten min hadde i munnen, her hjalp mycostatin også kokte jeg smokker, tåteflasker ol. hver dag... Tror jeg hadde kuttet ut ammingen og bare gitt mme til det hadde blitt litt bedre, også pumpet meg for å ikke miste melka... Smør også puppen med mycostatin, det gjorde jeg som forebyggende...

Håper du snart blir bedre!! Ikke noe godt nei!

Skrevet

Har medela swing pumpe, men får såvidt noe ut da. Må nesten ty til amminga :/ Har gått ned i produksjon også pga det.

Noen med æfaring med sopp på puppen?

Skrevet

Jah, jeg har. Jeg brukte Mycostatin på puppen hver gang etter jeg hadde ammet eller pumpet. I tillegg dyppet jeg, etter jeg hadde dusjet, brystvortene i Farris med sitronsmak (ja, det høres villt ut) og lot de tørke seg helt tørre før jeg smørte med Mycostatin igjen. Jeg ga også litt farris til mini (lot henne ikke drikke, men bare litt inn i munnen). Farristipset fikk jeg på helsestasjonen.

Ellers så må du huske å koke ammeinnleggene (ellers blir du bare smittet igjen og igjen), og gjerne bytte flere ganger om dagen. Jeg syns det ble stress så jeg kokte et gammelt dynetrekk, klippet opp biter og brukte dette som innlegg. Jeg tok på rene innlegg hver gang jeg pumpet eller puppet og bare kastet de jeg hadde brukt. Det var først da jeg begynte med dette (+farris på puppene) at det forsvant.

Lykke til:)

Skrevet

Har hatt det samme her. Smører du både på puppen og inni munnen til jenta di? En periode måtte jeg ha en klut å bite i når jeg la til, og pappaen måtte stå parat med kalde omslag... heeeeeelt jævlig. Jenta mi er snart 6 uker nå.. noen ganger er det helt greit (er langt unna kosestunden som det så fint skrives om) andre ganger har jeg absolutt ikke lyst til å gi henne mat. Hvor lenge har du holdt på med mycostatin? 14 dager her.. men må muligens på an igjen. Jeg fikk ikke påvist sopp på prøvene mine heller, men det kunne sitte langt inne i puppen samt være vanskelig å dyrke frem.

Vær ekstremt nøye med renslighet før du tar på puppene. Bruker selv hånddesinfiserende - kjøpes på apoteket.. i tillegg vaskes alt som nærmer seg puppen og som det kan være gulp på fra lillemor på 60 grader. Koker utstyr og smokk min 20 min om gangen.. hver dag. La puppene lufte seg når du er hjemme.. setter nok mannen din pris på og, hihi..

Masse lykke til, vondt i puppene er no herk!

Skrevet

Ull innlegg er forresten fy fy når du har sopp, med mindre de kan vaskes på 60 grader.. ellers må du bruke engangsinnlegg i mellom. Med ull blir det gjerne godt, varmt og fuktig..dvs eldorado for bakterier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...