Gå til innhold

Tenner og feber? (samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min holder på å få sin 5. og 6. tann, 1 oppe og 1 nede... Han har hat litt småfeber, men ikke konstant - det har gått litt opp og ned de siste to dagene. Men idag har han hatt feber hele dagen og nå er feberen helt oppe i 39,6..., og han er slapp og tydelig ikke iform.

Er det "normalt" at de får så høy feber når det er tenner på gang, eller er det grunn til bekymring - bør jeg ringe legevakten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min fikk netopp tann 3 og oppe/fremme, og i den sammengeng fikk han høy feber i 3-4 dager..Den kom opp i 40,2 og vi var på legevakten.De kunne ikke gjøre stort siden han va i ellers fin form.Og sa jeg skulle gi paracet ved feber over 39..Men der mente de bestemt at de ikke får feber pga tenner, men det kan ikke ha vert ander ting, for han var jo frisk!

Lykke til..tror ikke du trenger bekymre deg..masse væske,lite klær|, og skulle det være høy feber utover 3 dager ville jeg kontakta lege..kan jo alltids ta en teleforn til legevakten bare for egen ro :o)

Skrevet

tann 3 og 4 oppe skulle det stå :D

Skrevet

Man får tenner av feber, ikke feber av tenner... De fleste tar feil der.

Så det er en annen grunn til at barnet ditt har feber enn tenner. Feberen fører altså til at tennene bryter lettere igjennom.

Så sønnen din har kanskje en virus inf. Er han i fin form ellers? Virker det som han har vondt? Hals/ører?

De små får ofte lettere høy feber enn oss voksne og er som regel ikke noe å bekymre seg over. Må bare vurdere tilstanden til barnet. Spiser/drikkker han? Våte bleier? Leker han? Gi gjerne paracet om han er utilpass. Hjelper jo på tannsmerter også.

Skrevet

Takk, for svar dere!

Endte med at vi reiste til legevakten, for feberen bare steg...og febernedsettende hjalp ikke nevneverdig...

Han har fått halsbetennelse, men det er ikke noe som tyder på det utad, så det var neimen ikke lett å fastslå. Første legen mente at han hadde ørebetennelse, men andre legen sa det var halsbetennelse.

Vet ikke helt hvem jeg skal tro på, jeg... Skal en tur til fastlegen i morgen, så får se hva han sier da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...