Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Steriliserer dere pumpedelene for hver gang da eller bare skyller dere av delene? Har sterilisert for hver gang nå, men lurer på om jeg egentlig bare kan skylle det i vasken (er usikker på bakteriene i vannet fra krana da). Hun er 4 uker nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.. er en stund siden eg pumpet nå. men eg koket dei hver gang.. tok ikkje sjangs på at hun ble syk.. det eg gjorte va å skaffet meg ein microsterilator.. gjekk kjempe fort..

Skrevet

Jeg kokte delen etter hver pumping fram til hun var 3 måneder. Da fikk jeg høre på apoteket at det var tilstrekkelig å vaske delene. (Ble veldig slitt av all kokinga). Så da vasket jeg i såpevann etter hver pumping, og kokte delene et par ganger i uka. :)

Skrevet

Vi kokte også i begynnelsen til vi hørte at det ikke var nødvendig. Nå vasker vi det i vanlig oppvaskvann, og koker kun innimellom, men bruker egen børste som vi ikke bruker til noe annet. Tulla er nå 4.5 mnd og like frisk :-)

Skrevet

PS. Pumper nå kun én gang i døgnet, men oftere før.

Skrevet

Jeg kokte hver gang frem til han var ca 8 1/2 mnd, da ORKET jeg ikke mer koking, og er gått over til å skylle i såpevann isteden for. Koker hvis jeg likevel har andre ting som skal kokes.

Skjønner jo at jeg har kokt litt VEL lenge...., men jeg ville nok uansett ha kokt når hun er så liten som 4 uker...

Skrevet

Jeg gav bare pumpemelk de 3 første månedene etter fødsel

for snuppa hadde ikke tid til å ta puppen..

Jeg pumpet, vasket, kokte og pumpet igjen..

Helt til en klok helsesøster at 'Du kan jo sette pumpa

i kjøleskapet mellom hver pumping!'

Fersk MM holder seg jo relativt lenge i kjøleskapet

-og det vil jo også gjelde for de melkedråpene

som er igjen på pumpa mellom hver pumping..

Dermed vasket og kokte jeg pumpa 2 ganger om dagen

istedet -og fikk et nytt liv etter dette! ;)

Håper dette var lurt for flere enn meg!

God pumping -jeg _vet_ det er slitsomt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...