Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har meldt inn mitt barn på sfo fra 15.august, men ønsker nå å forandre til 1.aug.Jeg føler hun trenger tiden for tilvenning i skolen, for hun er en veldig forsiktig person. Jeg gjorde en feil da jeg meldte henne inn fra 15.aug, og angrer fælt.

Jeg har snakket med sfo og skolekontoret og de sier det er greit. Jeg har sagt at jeg skal betale begge plasser (bhg 1/2 mnd og sfo for hele mnd- så betalinga er ingen problem). Men barnehagen sier nei, at hun får ikke begynne på sfo fra 1. Har de lov til det? Noen som vet?? Jeg snakket med styrer i bhg, og hun sier at kommer til å følge saken, for det har ikke sfo /skolekontoret lov til å si til meg.. Kjenner jeg blir irritert ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skrevet

Høres rart ut...

Hos oss er det sånn at alle skolestarterne ikke har plass i barnehagen etter 31.juli, fordi da skal de heller gå på SFO.

Skrevet

På hvilket grunnlag mener barnehagen at de har rett til å nekte jenta di å gå på sfo?

Høres særdelse merkverdig ut.

Skrevet

så lenge du betaler for plassen har de ingenting de skal ha sagt, du kunne jo "hatt barnet ditt hjemme" uten at de trengte å bry seg med det, hørtes veldig merkelig ut spør du meg, ta kontakt med barnehagekontoret og spør du.................

Skrevet

Barnehagen er kommunal, og styrer mener de ikke har lov til å ta seg betalt to plasser- ergo jeg har satt barnet mitt på sfoplass fra 15. aug og til da "tilhører" hun barnehagen....

Skrevet

er det 1 eller 3 mnd oppsigelse på barnehagen? ville sagt opp barnehagen fra 1. august da.

Skrevet

Høres helt merkelig ut! I vår kommune har ikke barna barnehageplass etter 31 juli det året de skal begynne på skolen. Da er de ferdige i barnehagen til ferien! Det må da for sv.... gå ann å si opp barnehageplassen nå!? Er hun riktig skrudd sammen hun barnehagestyreren tro?

Skrevet

Som oftest er det jo 1 mnds oppsigelse i barnehagen. Si opp plassen fra 1. juli.

Måte på hvor firkantet det skal gå an å være. Helt opplagt bedre å være på SFO den tiden, så hun kan bli kjent med klassen sin. Slik gjorde i hvert fall vi det med eldstemann.

Skrevet

Hos oss må skolebarna slutte på bhg 31.juli.Da er det skolen som tar over..Snåle greier..

Skrevet

hallo kor ho har haue ho i barnehagen... du kan jo bare ha ho der å så si at ho tar fri de ukene, barnehage er sevice som du betaler for og som du kan bruke som du vil.

Skrevet

Jo jeg kan det. Men stryrer mener at siden bhg og sfo eies av kommunen - så kan de ikke ta seg betalt for to plasser. Jeg har sagt at jeg vil betale for sfo fra 1. aug, og jeg må betale for bhg ut bhgåret, men det er vissnok feil. Men pengene får jo kommunen likevell, uansett hva jeg betaler på. Skjønner ikke jeg....

Skrevet

Kommunen er vel "sjefen" over både bhg og SFO, og når dei seier det er greit, så er det vel greit:) Bhg bestemmer jo ikkje inntaket på SFO, vel?

Har aldri høyrt om ein bhg som "tviheld" på ungane på den måten;)

Skrevet

Barnehageåret begynne vel 1.august? E iallfall det som er vanlig i de kommunene eg har jobba i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...