*3barns mamma* Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 jeg er gravid i uke 10, har ei datter på 10 mnd og en sønn på 3år. det var ikke planlagt å bli gravid igjen og kjenner jeg sliter litt med det. føler meg ikke helt klar og er veldig trøtt og sliten for tiden. begynte å jobbe rett før jeg fant ut at jeg var gravid og har kun annen hver helg fast. meningen jeg skulle jobbe ekstra men det orker jeg ikke nå. går hjemmeværende med begge to og kjenner at jeg egentlig ikke trives på jobb. gruer meg veldigt til å gå på jobb og har egentlig ikke energi til det. burde jo jobbet mest mulig for å få permisjons penger men vet ikke om jeg får det uansett hvor mye jeg jobber nå så vet ikke om det er helt vits. har egentlig lyst å slutte men kunne jo snakket med legen og blitt sykemeldt til ting bedrer seg. men vet ikke om jeg har rett på sykepenger en gang så lenge jeg jobber så lite...frustrerende og ikke vite noe og gidder ikke bruke energi på å finne ut av ting heller. tror vi kan klare oss uten at jeg jobber,selfølgelig hjelper det jo på at jeg får et par tusen i mnd men da må jeg jo jobbe litt også og jeg orker jo ikke. syns bare fryktelig synd på meg selv og graver meg veldigt ned. vil allerhelst bare legge meg og sove og ikke tenke, er så sliten. tårer ikke helt å si opp heller, redd for hva sjefen tenker da, det er ganske mye drama på jobb og unnerbemanning av folk,sikkert litt det også så gjør at jeg ikke trives. alt henger på hove der,ikke kontroll på noen ting. noen råd og meninger??
Sunnybeach4gull :) Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Hei :-) D va ikke en hyggeli situasjon du e i nu, man skakke kimse av å være sliten!! Kor længe har du jobba nu da? Man må ha jobba 4 uka for å få sykepenga, å rægne me d ikke e andre regla sjøl om du har vært i permisjon? Æ ville ringt fastlegen min å fådd Ø-time dær. Du kanke gå rundt å ha d sånn hær! H*n vil kunne hjælpe dæ å dokker blir sikkert eni om at du ska sykemeldes ihvertfall en stund til ting ordne sæ? Sykepenga går jo som inntekt og vil ikke ødelegge for permisjonspængan til næste permisjon :-) Du kan jo også alltids ringe Nav å høre me dm ka slags rettigheta du har :-) Go bedring å lykke til!!
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Hei:) Husker nicket ditt fra sist jeg var her inne i fjor:) Har en datter på 11mnd og en på 5 år og skulle etter planen begynne å jobbe litt extra (ett års ulønnet permisjon fra den egentlige jobben...) fra høsten av. Nå tror jeg kanskje at jeg er gravid igjen. Absoltt ikke planlagt, men veldig ønsket! Vet ikke helt hvordan vi nå skal ordne oss,mulig jeg prøver meg som dagmamma et par dager i uken, pluss at mannen min jobber litt extra i helger og ferier. Jeg føler meg så absolutt ikke klar til å jobbe fullt enda, stortrives som hjemmeværende selv om det er nokså mye jobb det og! Du har jo uansett rett på engangsstønad, kanskje du klarer å jobbe litt i graviditeten og? Spinke og spare er vel et nøkkelord, men hva ofrer man ikke for tid med sine dyrebare små? Ønsker deg lykke til:)
*3barns mamma* Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2008 tusen takk for støttende ord, jeg har vert hos legen og sa ting akkurat som det var og sa jeg ville slutte jobb, men det fikk jeg ikke lov til for da mistet jeg retten på alt jeg hadde av rettigheter nå. så han sykemeldte meg to uker så skulle jeg ta kontakt igjen hvis det ikke ble bedre til da. tror sjefen ble sur men det får hun bare være. jeg føler meg 10kg lettere av å ikke tenke på jobben. og det er det viktigste at ting blir bedre. har faktisk hatt positive tanker om graviditeten og etter jeg ble sykemeldt. kjenner nå at jeg gleder meg til å se det lille knøtte og ligge på sykehus med en liten nyfødt i armene og nusse på så kommer de to store søskene på besøk. vi får det nokk fint sammen alle 5 selv om det blir travelt men men ... er så herligt å ha litt positive tanker i hode igjen. for jeg følte alt datt sammen når jeg skrev innlegget. godt at det som oftest ordner seg. og veldig godt å ha bim og skrive inn til så en kan få ut litt også.. tusen takk girls... ha en fin dag videre:)
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 Så godt å høre at du har fått senket skuldrene litt:) Lykke til fremover:) Jeg går og i møte en travel tid, her er ungene 5år og en 11mnd... Gleder meg:)
*3barns mamma* Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2008 når har du termin? jeg har 9jan men reiner med å føde i des, har født ca 2uker før med begge de to andre... lykke til. vi snakkes nokk videre også fremover:) hva kjønn har du? skal du vite kjønn nå? vi skal ikke det. vi har gutt og jente,viste det med begge dem men vil prøve å holde meg denne gang for å prøve det også
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Jeg er egentlig mer bekymret enn gravid om dagen tror jeg;( Gleder meg veldig over graviditeten, men har hatt litt rosa utflod siden IKM... Er bare 4+3. Om dette går bra vil jeg nok vite kjønn på UL, har gjordt det begge gangene tidligere. Har to super skjønne jenter fra før. Foreløpig termin er 27 februar, men første mann kom en uke før (mye skader på meg under fødselen) og neste var planlagt KS (pga av skadene fra sist). Hadde fått KS dato 10dager før termin sist, men hun det ble tatt en mnd før pga fødselen var igang. Blir KS denne gangen og om alt går bra, og blir nok i begynnelsen av februar tenker jeg. ÅÅÅÅÅ håper bare dette går vår vei! Minsten hadde hatt sååååååååååå godt av en lekekamerat, begynner å bli et lite troll... Men selvfølgelig et nusselig lite troll da;) Må si at jeg hadde blitt superglad om det viste seg at vi ventet en liten gutt, men jente nr tre er heller ikke så værst:)
*3barns mamma* Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. juni 2008 skal krysse fingrene for deg. jeg hopper vel snart over i 2,trimester men håper på at du følger med der etter hvert, hadde vert koseligt. kan godt forstå at du ønsker en gutt.. er vel en naturlig del når en har jente selv om en blir gla uansett hvilket kjønn det blir.... masse lykke til... håper spiren din holder seg fast og at det ikke er noe å bry seg med.. tvi tvi:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå