Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille gutten min ble født 36uker gammel. veide 2880g nå er han en uke gammel å spiser alt fra 10ml til 50ml... er litt små redd for at han ikke spiser nok.hva er vanelig?

eller hva skal jeg gjøre? skal jeg gi han mat hver gang han har lyst på mat å godta det han spiser. eller skal jeg gi han mat hver 3t men et vis mengde? i så fall hvor mye? han sovner under måltidene. han er litt slapp enda. håper noen har erfaring her innen dette:) som kan roe ned en engstelig førstegangs mor;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du eller gir du mme?

Jeg ville gitt ham mat hver 3 time døgnet igjennom til du merker at han spiser en "fast" mengde. du kan også matveie på vanlig vekt hjemme, så ser du hvor mye han tar til hvert måltid.

Han er jo så liten enda, tror ikke det er helt uvanlig m varierende matmengder i begynnelsen

Skrevet

jeg gir han mme. har ikke nok melk til han:( men gir det jeg pumper til han

Skrevet

Ok, hadde jeg vært deg hadde jeg gitt ham tilbud om mat hver 3 time. Er du fortsatt bekymret kan du jo snakke med hs. De har nok litt bedre og konkrete råd enn hva jeg kan gi deg.

Lykke til :)

Skrevet

Har datter født i uke 35, var under 2 kg. Da hun var en uke gammel fikk hun mat hver 3. time på kopp. Da jeg ble frisk nok til å amme fikk hun først pupp og deretter på kopp. Hver 3. time. For å få nok melk bør du kanskje vurdere den varianten. Jeg pumpet etter hver amming for å få opp produksjonen.

For å avvenne flaske etter hver amming gikk vi over til kopp. Det ga en del søl og en fly forbanna unge, men det var verdt det. Etter bare få dager ble det bare tillegg på kvelden.

Utrolig slitsomt, men nå etter 3 mnd. fullammer vi. Får en ekstra skvalp på kvelden på flaske. Det er pumpet melk (sliter med brystbetennelse og tette melkeganger, så jeg pumper om morgen og kveld).

Lykke til!

Skrevet

Tommelfingerreglen er at de skal spise tilsvarende ca. 15 % av kroppsvekten i døgnet. Og når han er så liten kan du jo gi ham hver 3. time. Hvis han veier 3 kg, tilsvarer det ca. 450 ml, fordelt på 8 måltider er jo det 55ml.

Skrevet

tusen takk for rådet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...