ory Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Hei, Er i uke 36 og ble sykemeldt pga sterke modningsrier og bekkenløsning. Er ikke så veldig mobil og sliter med å få dagene til å gå. Er litt frustrert og føler meg lat og ubrukelig. Noen gode tips for å holde humøret oppe?
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Ligger rolig på sofaen å kjeder meg, smårydder litt når jeg føler meg i form til det osv noen dager drar jeg kanskje ut en tur om formen er riktig bra..
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 På grunn av maaange komplikasjoner, har jeg vært sykemeldt siden uke 3. Altså har jeg allerede vært sykemeldt i 17 uker. Jeg shopper(Har brukt altfor mye penger...), går på turer og kino, leser og går på kafe. Altså lever det gode liv. Men på de dårlige dagene, er jeg bare hjemme og kjeder meg, ser på tv og på internett.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Samme her (uke 33).. ... Jeg snakker med baby, lytter til musikk, surfer, leser ukeblader(bruker uforskammet mye penger på ukeblader, men det får bare være greit, hehe) / bøker, ser på tv+dvd, høneblund, mailer venner og familie, ordner negler/øyebryn osv.. Skjønner at du føler deg lat, men denne tiden varer ikke for evig heldigvis.. Legg all dårlig samvittighet til side og nyt at du har mulighet til ro, dessuten er vi jo SÅ heldige at vi er blitt gravide (mange ville byttet plass med oss).. Har tidligere hatt høyt tempo med ansvarsfull jobb, styreverv, trening, nettverksamlinger osv.. og nå ingenting, samt at jeg må holde meg helt i ro. Velger likevel å snu denne tiden til noe positivt og tenke positive tanker :-) Det blir mer enn nok å gjøre senere uansett :-))) Kos deg og tenk på ting som gjør deg glad :-)))
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Jeg og er for det meste bare lat...er jo ikke i form, så sjelden jeg har noe valg...det blir lange dager, men orker ihvertfall og kose meg litt med jentene fra de kommer fra bhg til de legger seg. Og det er ufattelig viktig for meg. Blir endel bim da, hehe, og litt tv...tvinger meg selv på noen kafeturer og venninnebesøk innimellom, man må jo gjøre noe annet for å ikke gå på veggen, samme hva. Har vært sm siden uke6, altså i 14uker... + innimellom må jeg vask litt klær, så målet er en vask om dagen(når det trengs) ta ut og inn av oppvaskmaskinen og vaske over litt innimellom så ikke alt hoper seg opp. Får heldgivis mye hjelp av mamman min, hun er så snill;)
Krusemynthe Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har vært delvis sykemeldt hele svangerskapet (38 uker på vei nå), men på bakgrunn av andre ting enn selve sv.skapet. Jeg har oppdatert alle album, jeg. Dvs. gått gjenom alle digitale bilder, bestilt papirkopier og kommet ajour med all scrappingen min. Vi har 4 barn (+ en på vei - som også nå har fått en liten side i albumet sitt) som alle har hvert sitt album. Det tok meg nesten 2 uker ) Ellers har jeg prøvd å ta igjen litt søvn mens ungene er på skolen, for å være en mye hyggeligere mor/kjæreste utover ettermiddagen. Endel turer på kafe, og en og annen halv dag på jobben, bare for å holde kontakten oppe med den supre gjengen jeg jobber sammen med. Utover det kan jegikke skryte av mye annet enn et litt behageligere liv for mannen min - som stort sett har sluppet å lage middag, f.eks i denne perioden.
NormaJean Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 har vært 50% sykmeldt en stund, ble fra denne uken 100% sykmeldt. er i uke 30. jeg øvekjører, prøver å få lappen;) ellers vasker jeg leiligheten, snakker med venner, titter på internett, er på cafe, ligger på sofaen med beina høyt, passer datteren til en venninne, er sammen med nevøen min. tiden går fryktelig fort, men nå har vi vært heldige med været. blir spennende å se hvordan det blir hvis det skal regne hele sommeren slik som i fjor......
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Vært sykemeldt siden desember nå og enkelte dager har vært laaaaaaaaaaange. I det siste har jeg rydda og vaska litt, tar litt og litt hver dag. Lager klart til nybabyen som kommer med seng, vogn o.l.. Om det er fint vær sitter jeg ute og bare slapper av :-) (dumt det har vært mye dritt vær her i det siste). Sitter alt for mye og leser her på BIM :-P Drar og besøker folk, legetimer eller fysio så dagene går ganske fort om dagen nå :-)
Ella78 m/ A&M Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har vært sykemeldt eviglenge, og jeg har vel knapt kjedet meg et sekund. Da jeg var mobil og i god form drog jeg på shopping, kaféturer og besøk. Nå som jeg ikke orker så mye blir det med data og TV, samt litt husarbeid når jeg gidder. Ryddet f.eks to hyller i en bokhylle i går og følte meg veldig produktiv!! Hehe. Ellers vurderer jeg å finne frem boksen med bilder, og gjøre litt "scrapbooking". Vi får se om jeg gidder....
Madde/sommergutt:) Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Vi holder på med flytting, så mye av dagen går bort til pakking, rydding, vasking, sortering, osv.. har ikke tid til å kjede meg iallefall.. synes dagene flyr avgårde. Gleder meg til vi er ferdig med all den pakkingen.. Tar så utrolig mye energi og krefter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå