Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Noen flere som opplever dette? Jeg er så babysyk. Men kjæresten vil vente. Ok det.. men jeg ser babyer overalt, nettet, tv, tvserier,filmer, folk i byen. OVERALT.. Blir litt vemodig og lei meg jeg. Jeg syns også at de som har baby eller er gravide presser det nedover oss som ikke er klare enda.. Skjønner at de er glade og lykkelige. vel undt, men jeg er lei av bleiesnakk og tåteflaskevasking når jeg ikke er en del av den verden selv. Selv om jeg gjerne vil. Og hvorfor skal de med barn grave og spørre tid det er vår tid, og hva som skjer, hvorfor skal de ta etter magen for og liksom si at er det ikke på tide at det kommer en baby der? Jeg vil, men ikke mannen min. Argh.. Måtte bare få ut litt damp. _Pms monster_
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Ja, jeg opplever det du sier i all hoeyeste grad!!! Er saa klar som det absolutt gaar an aa bli, og har saa utrolig lyst aa bli gravid at det gjeoer helt vondt! Men mannen min vil vente. Han mener det er mye som maa ornes og faa komme paa plass foerst, og jeg skjoenner han jo egentlig ogsaa, men det er saa tungt aa gaa og vente! "Alle" rundt oss er gravide eller har barn, baade her og hjemme i Norge. Og naar vi er samlet med venner, og alle de andre jentene sammenligner mager og barn, og jeg bare sitter der paa sidelinja, da er det jammen ikke mye enkelt aa kontollere baby-syken!... Saa bare damp i vei du, saa krysser jeg fingre for at ting vil falle paa plass snart, baade for deg og meg selv! Lykke til!!!
Emptiness Skrevet 28. juni 2008 #3 Skrevet 28. juni 2008 Oh yess. I'm there. ALLE er gravide. Eller nybakte foreldre. Og de er lykkelige... kvalmende lykkelige. Gjør meg veldig veldig deprimert og motløs... klarer knapt å smile lenger jeg... men jeg har litt ekstra grunner for å føle dette så altfor sterkt...
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2008 #4 Skrevet 29. juni 2008 Hei, kjenner meg godt igjen. Men finner litt trost i at ogsaa andre har disse tankene. Det er ikke saa lett aa snakke om. Jeg ser ogsaa babyer overalt, og naa virker det mer og mer uoppnaarlig. Og det er vanskelig for mannen min er heller ikke klar. Mange av vennene vaare og sosken har eller venter barn, saa sporsmaalet om vi skal ha barn kommer med jevne mellomrom. Jeg har begynt aa si at det er et onske men at det ikke ligger i kortene vaare enna. Det virker som de fleste tar hintet. Tror egentlig de ikke mener noe med det, men er saa overlykkelige at de blir litt tankelose. Krysser fingre for dere begge to
Squirrel79 Skrevet 30. juni 2008 #5 Skrevet 30. juni 2008 Jeg har en litt annen vinkel på dette enn dere. Samboeren min er heller ikke klar til å få barn, men så har jeg blitt gravid uten at det var planlagt. Jeg vil jo ha barn, men ikke egentlig før vi begge er klare. Men nå har det altså skjedd, og abort debatten har pågått i 5-6 uker nå. Er 10+ uker på vei, og har dårlig tid. Jeg ser også babyer over alt, og det hjelper lite at det er babyboom på avdelingen der jeg jobber også. Kommer til å beholde, men vet ikke hvordan samboeren tar det. Har lyst å glede meg over at jeg er gravid, men det er fryktelig vanskelig akkurat nå.
BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 2. juli 2008 #6 Skrevet 2. juli 2008 Kjenner igjen den deprimerende foelelsen ogsaa ja.. Vet ikke om dine "ekstra grunner" er de samme som mine, men jeg har havna i en ganske dyp depresjon, som gjoer at jeg har maattet begynt med medisin (noe jeg var sterkt imot akkurat pga det lille sarte haapet jeg har hver mnd om at jeg skal ha blitt gravid mot alle odds) som samtidig gjoer at jeg naa ikke KAN bli gravid (eller at det er farlig) og som igjen gjoer meg frustrert og deppa. Har nettopp fyllt 28 naa, og ser tida flyr fra meg mens jeg staar bom stille og kommer meg ikke fremover over hodet. Blir ufattelig stressa og livredd! Har faatt for meg i tillegg en paranoid ide om at jeg sikkert er ufuktbar og ikke kan bli gravid, og er kjemperedd for aa gaa paa GU som naa er paa tide etter over 2 aar! Men det er, som dere sier her, veldig troestende aa se andre i lignende situasjoner, for dette er en utrolig ensom foelelse, og jeg finner liksom ikke forstaaelse hos noen, hverken de som ikke har barn enda (fordi de enda ikke vil og ikke fatter hastverket) eller de som alt sitter der med barn paa fanget eller i magen og er overlykkelige, og bare sier "det blir nok snart, bare ta det med ro!" Oensker dere av hele mitt hjerte all verdens lykke til alle sammen og haaper virkelig vi faar oensket vaart oppfylt snart! Og til deg som alt er gravid; Gratulerer for det, og vet jo ikke om dette troester helt, men jeg vil nok tro at selv om pappaen ikke er klar enda og foeler redsel og "avsky" vil nok tanken sige sakte men sikkert inn og han vil nok se helt annerledes paa det til slutt. Haaper hvertfall det blir saann og at dere vil ende opp som lykkelige foreldre begge to!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #7 Skrevet 2. juli 2008 til squirrel79: du er snart 30 år!! regner med typen din er like gammel, kanskje litt eldre? hadde bare lyst å si; at er han ikke klar nå, så blir han aldri klar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2008 #8 Skrevet 3. juli 2008 Enig med anonym over meg. Lykke til uanset hva du velger og gjøre. HI
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #9 Skrevet 19. juli 2008 Er ikke enig med anonym over her... vi er et par på 32 og 34 år, og vi har først nå blitt klare og bestemt oss for å prøve å bli gravide! Så det er ikke sant at man aldri får lyst om man ikke har lyst tidligere... er ikke alle som er klare for barn i 20-åra, men det betyr ikke at det aldri skjer! Håper samboeren din blir vant med tanken på å bli pappa, og at du har beholdt babyen!
Anne lise og Dennis<3 Skrevet 25. juli 2008 #10 Skrevet 25. juli 2008 Jeg er så enig, det er fristelser over alt. Bare å se litt på tv så har du fått med deg 3 fødsler og 5 store mager. Mannen min er snaaaaaaaaart klar ,men jeg greier snart ikke vente mer, han vet ikke hva som gjør han usikker engang. Jaja jeg får bare vente og flire litt av dette. han gjør det selv. hehe
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2008 #11 Skrevet 27. juli 2008 Jeg er bare 20 år men jeg er såå babysyk..Har vært det i lang tid nå.. Ser babier overalt, ser på babyutstyr på nettet osv.. Har mast lenge på kjærsten, skjønner jo at han ikke er klar med tanke på at vi er såpass unge..Men jeg synes det er skikkelig leit..Har vært masse lei meg pga. akkurat dette.. Egentlig så vil jeg bare glemme alt som har med babier å gjøre..men det ser ikke ut til å funke.. Lykke til alle sammen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå