Gjest Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Hun er så pen i de flotte prinsessekjolene sine:-) Om noen skriver sånt, får de masse pes om at de blir spykvalme av prinsessedill og jentdall. -Av guttemammaer, riktignok. Dette kan umulig være noe annet enn sjalusi. Fy fader så patetisk!! Hadde jeg vært guttemamma, hadde jeg vært like stolt av prinsen min. Jeg har en jente jeg også, og vet dere hva? Hun er MIN lille prinsesse! Spy så mye dere vil, bare pass på så dere ikke blir kvalt.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 He he he..... Det er noe å henge seg opp i...
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Er det bare guttemammaer som kritiserer sånt? Det er ikke mitt inntrykk. Uansett får folk prate så mye de vil om prinsene eller prinsessene sine. Naturlig å være stolt av barna sine. Sønnen min går under junior, og et og annet godgutten min. Hva andre måtte synes om det er meg revnende likegyldig
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 hahaha.. nei, det er min prinsesse som er vakrest;) Og av prinsene, så er min prins også den flotteste og vakreste;) Så jeg har vært heldig og er mor til de vakreste barna på jord;) Skal vi "sloss", eller????? hæ?? HÆ????
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Jeg unngår helst å kalle jenta mi prinesesse. Hun skal bli en vanlig borger som gjør sin plikt og hevder sin rett.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Prisner og prinsesser er spymateriale! Ferdig med det! Hadde sagt det samme om jeg hadde hatt jente. Var ei som sa til meg, "ååå skal dere få en nydelig prins dere da?" "nei, vi får en gutt vi" sa jeg da. Det er kvalmt og sukkersøtt å kalle ungene prinser og prinsesser. Ikke særlig sukkersøte med sand i munnen og kvister i håret og grønske på buksa!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Mitt inntrykk er iallefall at det ikke er de skarpeste knivene i skuffen som kaller ungene sine for prinser og prinsesser, men mulig jeg tar helt feil. Ser for meg en mamma med helbleket hår, ansiktet dekket av foundation, kledd i rosa og andre pastellfarger fra topp til tå. Har forøvrig ikke spydd av dere prinsesse-mammaer, synes bare hele opplegget er idiotisk.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Jeg kaller jenta mi for "lille prinsessa mi", og nei... jeg har ikke helbleiket hår, ansiktet mitt er ikke dekka av foundation, og jeg eier ikke ett eneste rosa plagg selv. Jeg kler jenta mi i all slags klær, alt fra veldig guttete klær, til rosa kjoler... Skyt meg! Jeg er nok en grusom mor, som synes at dattera mi er verdens søteste lille prinsesse. Nå er jeg ikke for at unger skal bli kledd opp i kjoler og se ut som prinsesser, men er vel så ille med de der som absolutt MÅ ha gutteklær på jentene sine.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Hehe. Bedre folk snakker slikt om barna sine enn omvendt.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har alltid ment at det er skikkelig teit å kalle barna prinser og prinsesser, og at det høres litt uintelligent ut. Men så fikk jeg nettopp jente selv, og tror dere ikke at jeg av og til kaller henne prinsessa mi. Passer nøye på at ingen hører det, da.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har verdens beste godgutt, og venter ei jente i juli, som blir verdens beste godjente for meg! Men jeg kommer aldri til å ha hverken en prins eller ei prinsesse, og heldigvis for det! Det er et problem i dag at mange foreldre, og spesiellt mødre skal oppdra barna sine til å tro at de er prinser og prinsesser. Og t.o.m. lærer dem "prinsessen på erten nykker". La barn være barn uten at de skal tro at de er det ene eller det andre, som de på langt nær er. Å oppdra barn til å være prinsesse, med rosa klær, prinsesse kjole, prinsesserom osv, kan lede barna inn i et påtvunget kjønnsmønster, som kan skape store problemer for barnet dersom det i feks puberteten ikke passer inn i det påtvungede kjønnsmønsteret, og feks har lyst til å velge mer mannsdominert yrke osv... Skal man kjøpe noe så enkelt som et par støvler i dag, så det jammen meg lurt inn noen prinsessekroner o.l. i motivet på dem også. Det har tatt helt av! Selvfølgelig er det opp til hvert enkelt forelder hvordan man velger å oppdra barna sine, men jeg må si jeg synes det er veldig trist at enkelte velger å låse barna sine fast i et bestemt kjønnsmønster, og ikke tenker over at det kan ha alvorlige konsekvenser! La barn være "bare" barn!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 På hvilket tidspunkt slutter de å være prinsesser og blir normale jenter, da? Eller skal de bli Paris Hiltoner alle sammen?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #14 Skrevet 18. juni 2008 Når sønnen min har fått kjeft, så kaller jeg han alltid godgutten min. men ellers kaller jeg han for gutten eller sønnen min. Ikke noe prins her...selv om han har kalt meg for sin prinsesse da...heh.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #15 Skrevet 18. juni 2008 så bra det er fleire som er enig med meg! Blir utrulig irritert over å høyre folk kalle ungane sine prins og prinsesse! Dei har jo et navn... og om man absolutt skal kalle dei noko anna så er junior et bedre alternativ ja!
Hildemor fra vest Skrevet 18. juni 2008 #16 Skrevet 18. juni 2008 Få kaller vell ungen sin for prins eller prinsesse i dagligtalen når man omtaler barnet sitt.. Blir anderledes her på DIB og DIM synes jeg hvor mange ikke vil bruke det ordentlige navnet til barnet av naturlige årsaker..Koselig å kalle barnet prinsen,prinsessen,lillegullet o.l.synes jeg;-)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #17 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har en datter og en sønn...jeg kaller ingen av dem hverken prins eller prinsesse:=) Greit at du liker det men jeg personlig syns det er lite unikt kallenavn.Veldig uorginalt og lite personlig.
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #18 Skrevet 18. juni 2008 Tror du tar helt feil i at motviljen mot prinsessedill bunner i sjalusi. At vi som ikke liker sånt er bitre guttemammaer som er misunnelige på alt det nuuuuudelige rosa dronninga og prinsessa får omgi seg med. Kan vel bare snakke for meg selv, men jeg irriterer meg grønn over at vi presser barna inn i for trange kjønnsroller, og prinsessefjaset gjør både gutte og jenterollen trangere. Hvorfor så opphengt i kjønn, når personlighet er så mye mer interessant? Just for the record, jeg har også en datter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå