lille lysglimt Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Vi har en baby kurv vi skal bruke som seng den første tiden, men den er uten hjul og blir vanskelig å bytte på å ha på soverom og stue. Hvor skal babyen deres sove på dagen?
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Vi har en vugge som skal henge i taket. Vi har kjøpt ekstra kroker, så kommer til å ha den i stua på dagtid, og på soverommet vårt om natten. Ellers regner jeg med at det blir mye soving i vogn på dagtid. Håper på mange trilleturer, og også at den lille blir glad i å sove i vogn utenfor huset:)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Vi har senga på soverommet til natta, vugga på stua til dagen og vogna når vi vil trimme (noe som skal skje ofte her i hus) heh.=)
snart mor til 3 Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 har også en kurv til babyen om dagen..men blir også å sove i den om natten den første tiden..veldig greit å slippe å flytte ungen ut og inn av kurven..samt at det er veeeeldig greit å slippe å stå opp av sengen om natten for å amme.. så sengen blir ikke tatt i bruk før nattammingen er over..i hovedsak.. ellers så blir nok også vognen brukt om dagen for soving. Og vår kurv har heller ikke hjul. trenger ikke det,,hadde vært veldig upraktisk uansett å bært en kurv med hjul opp og ned trappene ;-) hehe..
Nattinatta Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Til dere som har kurv.. Vi har en kurv fra New Baby. Er det ok å la barnet sove i denne også om natten den første tiden. Tenkte på madrass og tykkelse... Er litt grønn på det her.. Hadde vært godt å ikke hatt sprinkelsengen inne på soverommet, tar jo mye plass.
Nordhagenjentene :) Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Vi har min gamle babyseng på soverommet, i kjelleren, med ny madrass. På stua har barnets farfar laget vugge, med madrassen jeg hadde i min babyseng for 28 år siden. (Den er kappet til...) Ellers har vi vogn for utesoving.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 vi har seng på soverom, vugge i stua og vogn til trilling... så får håpe h`n liker å sove i alt dette:)
snart mor til 3 Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 hva er det evt som skulle være galt med madrassen?? vet ikke hva slags kurv det er snakk om.. men kan si det slik at selv har vi en hjemmelaget kurv med flettede "vegger".. er derfor ingen madrass å få kjøpt til kurven..det vi derimot har gjort da er å kjøpe en rimelig madrass på jysk og skjært den til..helt vanlig skumgummimadrass.. må huske på at det er ikke tunge krabaten som skal ligge der så trenger ikke all verdens av tykkelse og slikt på madrassen gjorde det samme sist og brukte kurven som liggesone om dag/natt fram til ungen vokste ut av den...den er heldigvis såppas stor at den varer til nattammingen er over..og det er fram til da at man "trenger" den syntes jeg..etter det kan ungen ligge i sprinkelsengen sin..men var fantastisk å slippe å stå opp hele tiden for å bære ungen til og fra sengen sin..
endelig mamma t 2 :) Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Her blir det vel mest soving i vogna ute. Synes barna sover så godt når de får ligge ute i frisk luft Ellers har vi kurv som kan stå på stua om dagen hvis den må sove inne...
Nattinatta Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 ja det høres fornuftig ut. Prøver nok å la han sove i den om natten den første tiden.. Det jeg var usikker på var om madrassen var for tynn... Ser den er LITT tynnere enn vognmadrassen.. Får se det ann når barnet kommer!
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 Har ikke bestemt det enda. Med storebror lot vi han sove i vognbagen som sto i sofa`n, etter hvert lot vi han sove i sprinkelsengen sin på dagtid, hadde da bare mer lys på så han skulle skjønne forskjell på dag og natt. Det var aldri noe problem. Nå har vi jo en 2-åring fra før, så tror nok ikke vi får brukt vognbagen denne gangen, da får den nok aldri stå i fred. Har en vugge som bestefaren min har laget, mulig vi bruker den eller om vi kjøper en liten lekegrind hun kan ligge i.
Sommerbaby:) Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 De sier at man ikke skal bruke gamle madrasser til babyer, det skal vist være en faktor ved eventuell krybbedød.... Jeg kjøpte en madrassbit på coop byggmix som jeg kappet til kurven jeg har til min lille...
Buble Skrevet 18. juni 2008 #14 Skrevet 18. juni 2008 Sprinkelseng på soverommet, vugge i stua og vogn til "utesoving". Jeg håper babyen kommer til å like seg i vugga på dagen, har lyst til å ha han hos meg:-) De sover jo hele tiden i starten! Hehe:p Ellers blir det ute i vogna, og når han blir eldre så blir det nok soving i senga på soverommet. Men selvfølgelig; alt må jo prøves og vennes til etterhvert. Men det er ihvertfall dette som er planen:-)
solstråle-juli Skrevet 18. juni 2008 #15 Skrevet 18. juni 2008 Hvad mener I med kurv? Vores eldste sov altid ude i vognen. Uanset ver. Han sov alid så godt. Så det bliver nok vogn igen denne gang.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 18. juni 2008 #16 Skrevet 18. juni 2008 skal ha den ene vugga i stua(vi har 2) også blir det vogna da! ellers hoder det og lage en liten teppe plass i sofaen da(legg noen puter under teppe mot kanten) det er hetl trygt frem til ungen begynner og vise antydning til trilling, og det skjer jo ikke med det første!
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 18. juni 2008 #17 Skrevet 18. juni 2008 Senga på soverommet er bare til nattesøvn her hos oss. Veldig viktig å tidlig gjøre forskjell på natt og dag. Det for du mye igjen for når natteammingen er over. På dagtid er det enten vogge i stue eller ute i vogn. Litt mer info enn du spurte om, men...: For oss som har flere er det ikke et tema, men for førstegangs et stalltips: Ikke bli sånn: "Hysj, babyen sover." Det er når babyen sover det er greiest å kjøre støvsuger og bråke med andre ting, tv, radio, ringe venner, osv.
Vertigo Skrevet 18. juni 2008 #18 Skrevet 18. juni 2008 I sjal på magen min. Og i babysenga til Stokke hvis hun vil det, eller vogn hvis vi skal ut hvis hun vil det. Men i starten skal hun få så mye sjalsoving som hun vil
Knøttet ble juli-baby Skrevet 19. juni 2008 #19 Skrevet 19. juni 2008 Samme her! I sjal eller mei tai på magen. Eller i Stokkesenga eller i vognen eller i bagen til vognen, men så mye som han vil i sjalet tett inntil meg! Sukk... Gleder meg til å få en bærebaby snart.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 19. juni 2008 #20 Skrevet 19. juni 2008 Kommer til å bruke vognbagen i starten, men skal nok få ham over til sitt eget rom så fort som mulig.....
01-08-2008 Skrevet 19. juni 2008 #21 Skrevet 19. juni 2008 Dette har ikke jeg tenkt på *ops* Hvor er det dere kjøper disse vuggene? Tenkte kanskje ungen kunne sove på et krabbeteppe eller i vippestolen jeg.. At man ikke trengte den vugga.. Her har vi så mange katter og kjenner jeg dem rett så kommer de til å hoppe opp i den vugga med en gang de ikke ser oss lenger hehe.. Burde jeg kjøpe en vugge uansett?? Eller er det noe annet som funker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå