('(ö, )"hajjo" Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Var hos legen fordi jeg trodde jeg hadde en UVI. Urinprøven var grei den, så UVI var det ikke. Så sitter legen der og påstår det må være klamydia. Hun vet jeg har en liten på 2 år, og hun bør jo vite at jeg ble testet da for det er vel obligatorisk. Vet jeg ble testet da. Sier alltid ja til slike tester i forbindelse med graviditet. Jeg sier som sant er at jeg har hatt samme parntner i 10 år. Da ser hun på meg og sier "ja, men hva med mannen din da?" Merkelig påstand og komme med uten å ha undersøkt noe vel? Hadde hun hatt en positiv klamydiatest og legge frem skulle jeg skjønt det, men hun hadde bare denne påstanden. Uggen nå. Rett og slett uggen.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 huff stakkar!! unødvendig av legen å si sånn!!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 jøss, så hun tok ikke noen tester og det ble ikke noe mere snakk om hva det kunne være? sjekka hun deg ikke nedentil heller?
('(ö, )"hajjo" Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2008 Hun sjekket bare urinprøve. Ikke GU eller noe annet. Sitter her og sier til meg selv hele tiden at det ikke er mulig. Mannen min kan ikke være utro. Når skulle han ha tid? Ikke tok hun klamydiatest nå heller, for da må man vel ta GU? Så nå sitter jeg der og ikke får bekreftet, eller avkreftet noe. Ble handlingslammet og fikk ikke sagt stort.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 og ikke skal du tilbake eller noenting? ikke få behandling for symptomene? hun høres jo rar ut! mannen din har sikkert ikke vært utro.... fortell han hva legen sa så får du se hvordan han reagerer.... stakkar... kom deg til en annen lege!
('(ö, )"hajjo" Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2008 Ingen behandling. Men jeg kunne ringe tilbake på fredag om jeg ikke var bedre. Også jeg som var så sikker på at det var UVI. Har hatt det før og det er helt likt. Men svei lite når jeg tissa akkurat den gangen for jeg har drukket masse apelsinjuice for å prøve å begrense det selv. Kan det bare være derfor prøven nå var ren tro? Svir og er vondt i magen enda. Var ikke morgenurin jeg tok.
meg & to små vampyrer Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Du må jo bare kreve en klamydiatest. OM du skulle ha det, da kan du tenke på hvordan. Drit i det til du vet OM du har det!
Gjest mphs Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Jeg ville bestilt time til GU. Om du skulle være så uheldig å ha det kan du bli steril uten behandling.
('(ö, )"hajjo" Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har ringt og fått time hos fastlegen min nå. Sant som du sier, jeg må jo bare få bekreftet eller avkreftet før jeg gjør noe mer. Tar det vanligvis lang tid å få svar på en slik test? Jeg har bare tatt når jeg har vært gravid så jeg har ikke tenkt over når svaret har kommet. Vet ikke om jeg skal si noe til mannen min enda, eller hvordan jeg skal ta det opp med han. Bare si hva legen sa og sjekke reaksjonen hans?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 bare fortell hva legen sa..... ikke spør han om han har vært utro eller noe sånt, stakkars mann har sikkert ikke gjort noe galt... hehe!
Dotten Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 Gjør det. Fortell ham det. Og om du skulle få en positiv klamydiatest tilbake, så vet du helt sikkert svaret om han har vært utro eller ikke, uansett hva han selv måtte si! Så lenge du vet at du selv har vært tro! Uansett kan ikke legen sitte der å påstå det ene eller det andre uten å teste deg. Krysser fingrene for at alt er ok, og tror heller ikke mannen din har vært utro! Puuust ut og lykke til
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har aldri tatt klamydiatest når jeg var gravid. Uansett så var det usmakelig sagt av legen din.
Ravna Skrevet 18. juni 2008 #14 Skrevet 18. juni 2008 Det var en upassende kommentar så lenge hun ikke hadde en positiv klamydiatest. En lege burde vite bedre enn å så ekle mistanker og usikkerhet hos pasientene sine!
Gjest Rebel & soggy bottom baby Skrevet 18. juni 2008 #15 Skrevet 18. juni 2008 Svogeren min fikk også beskjed om at han hadde klamydia, uten at legen hadde tatt noen test. Han sa det var helt umulig. Viste seg at han var dårlig fordi det var sopp og råte i veggene der han bodde... Haha dårlig lege. TA en GU og få det ut av verden. og få deg ny lege.
ape Skrevet 18. juni 2008 #16 Skrevet 18. juni 2008 trenger ikke GU for å teste for klamydia. Nå testes det via urinprøve-
☆Anonymia☆ Skrevet 18. juni 2008 #17 Skrevet 18. juni 2008 legen sa det samme til meg om min eks.. tror de bare prøver å finne årsaken.
('(ö, )"hajjo" Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 18. juni 2008 Nå har jeg fortalt det til mannen min. Han sto bare og så på meg, spurte igjen om hva legen hadde sagt og startet og le. Så ble han forbanna på legen. Tror ikke han har vert utro. I så fall må det være med en dame som liker kjappe nummer og ikke noe forhold, for han er jo alltid hjemme når han ikke er på jobb. Men om hun hadde fått positiv test på urinprøven på klamydia burde hun jo si det. Men hun kan kanskje ikke teste det uten mitt samtykke? Gleder meg til å få dette ut av hodet helt. Kan det at jeg ikke tok med morgenurin og hadde drukket så masse før jeg tisset ha noe og si. Svir og murrer enda så klart så noe må det jo være. Men det burde vel være noe bakterier kanskje uansett? Jeg er sikker selv på at det er UVI enda jeg. Blir jeg værre får jeg bare prøve legevakten.
2 søte små:-) Skrevet 18. juni 2008 #19 Skrevet 18. juni 2008 Klamydiatest tas i urinen. Prøven kan du kjøpe selv på apoteket om du ikke får time raske til legen - er jo greit å få sjekket.
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #20 Skrevet 18. juni 2008 Kan være soppinfeksjon du har, jeg pleier å få litt symptomer på UVI når jeg har det, litt svie.....tullete lege i hvertfall. Hvis det er fastlegen så ville jeg ha bytta lege sporenstreks i hvertfall, det får du gjort på navs sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå