Mulle :) Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Min sønn har det.. Og jeg fikk høre fra en på tine meierier at den vanlige litago youghurten er basert på laktoseredusert melk.. Så lillemann her får litt av den uten problemer Men den nye med Omega 3 er basert på vanlig melk...
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Men barn med melkeallergi reagerer jo på melkeprotein? Ikke laktose?
Mulle :) Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2008 Kommer an på hvilken type allergi barnet har da seff.. Omformulerer innlegget da... For de med laktorsinntolerante barn
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Har også ein sønn som er laktoseinntollerang og det er veldig mange som trur at han har mjølkeallergi, er to ulike ting det.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Ja eg såg jo det da. Poenget er at det er mange der ute som ikkje veit forskjellen på det............... Var ikke til deg..........sjav om du burde vita forskjelle på det og ikkje skrive mjølkeallergi..........
Mulle :) Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2008 Åhh gu.. Har du allergi så har du allergi.. Dette var jo til opplysning for de som har allergiske barn mot melk.. JA enten proteinet i melken eller laktosen i melken....
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Ja, det er nok mange som ikke vet at det er en forskjell. Jeg har en hyperallergisk sønn som ikke en gang tåler Nutramigen, han har altså melkeallergi, ikke laktoseintoleranse. Var ikke meningen å være frekk, jeg bare stusset litt. Hadde nok gått ille hvis jeg ga ham den youghurten.
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Jeg tror nok ikke det går like greit hvis et barn som er allergisk mot melkeprotein spiser den youghurten, Mullebrud. Laktoseredusert melk er nettopp laktoseredusert. Den inneholder fremdeles like mye melkeprotein.
Mulle :) Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2008 ja da hadde det nok gått like ille med den yougurten
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 Problemet med mjølkeallergi er at dei kan ikkje drikke laktoseredusert mjølk heller fordi det er mjølkeprotein i det........ Så dei med mjølkeallergi kan ikkje ha kumjølk i det heile tatt, så da hjelper det lite å opplyse det til dei som ar allergiske barn mot melk...... For det er like masse mjølkeprotein i den yoghurten som i anna youghurt..... Er ris og soya som gjelder for dei.
Mulle :) Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2008 JA tenkte for de med laktoseinntolerante barn.. Som min sønn er.. Bare syntes det er lettere å si melkeallergi.. Vet forskjellen.. Hvis ikke kunne jeg sluttet å jobbe i helsevesenet
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 Er bare ein liten ting ang youghurt og laktoseinntolleranse. Og det er at når eit mjølkeprodukt er syrna er laktosesukkeret bryte ned slik at dei kan eta det uten problemer. Gulost skal også i teorien vera laktosefri fordi der blir det bruka ostemasse som er laktosefri, men det hender at det blir "juksa littegranne" også har dei mjølk oppi også. Det var svara me fikk av legen på sjukehuset når sønnen våres hadde laktosebelastning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå