Gå til innhold

Mat som øker forbrenningen :))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hevdes jo, at endel matvarer skal være med på å øke forbrenningen. Vil gjerne vite om dere vet noen som jeg ikke vet ;o)

Alltid gøy å kunne spise noe som kan "gi et hjelpende" spark ;o)

Disse har jeg lest skal øke forbrenningen:

*Chilli

*Magre meieriprodukter

*Mørk sjokolade (men kun 20 gr pr dag, og over 70% cacao)

*Spelt brød/knekkebrød

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spelt brød?? nei der tar du nok litt feil. spelt er bare en annen type hvete. som inneholder mer gluten en vanlig hvete. teorien om at spelt er sunnere er bevist feil

Skrevet

Faktisk så var det en hel gjeng damer på jobben min som testet ut dette for noen år siden, og byttet ut alt vanlig brød, mot speltbrød. Endret ingenting ellers, og ALLE disse damene gikk ned i vekt. Ulikt hvor mange kilo, men alle hadde en vektreduksjon.

Vet at det er hvete, men det har noe med måten kornet blir malt - mere som følger med, enn den fine hveten vi er vant med. Tror ikke det er bevist at det ikke er sunnere, men "de lærde strides" ;o)

Og som jeg sier, så forbrant mine kolegaer mere iallefall, så jeg tror på det :)))

Skrevet

Ingefær og kanel har jeg hørt skal være bra for forbrenningen. Jeg skjærer sn skive ingefær og har i teen når den trekker, og har kanel på havregrøten hver dag.

Skrevet

Å spise grapefrukt på morgenen skal visst være bra!

Skrevet

...ja kanel har jeg og hørt :) Bruker det også på havregrøten.

Skrevet

avokado skal vist også være godt for forbrenningen

Skrevet

hvitløk har jeg hørt

Skrevet

hihi da burde jeg vaert syltynn...og det er jeg ikke! :o)

Masse vann og sterke krydder, som chili skal hjelpe!

Skrevet

kiwi og lime har jeg hør da... det skal vist være veldig bra.

Skrevet

Lime har jeg hørt også. Så har jeg hørt at en alltid skal avslutte måltidet med en kvast rå brokkoli....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...