Makko med to små gutter Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Hva slags pumpe bør jeg velge? Regner med at jeg må pumpe endel da jeg skal relativt tidlig ut i jobb...
berta Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Jeg brukte avent manuell brystpumpe, og den var jeg veldig fornøyd med :-) Men jeg pumpet ikke veldig mye da, kanskje det er bedre med en elektrisk en, om du skal pumpe mye.. ?
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Tror jeg vil anbefale en elektrisk om du skal pumpe mye, jeg pumpa MYE sist og brukte da avent sin manuelle og ble veldig sliten i armen, så denne gangen har jeg kjøpt den elektriske til avent, den kan du også bruke manuelt.
Synnøve_Solbakken Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Kanskje det hadde vært lurt med en elekstrisk som pumper begge sider samtidig. Venninna mi har Ameda, den som heter Lactaline. Tar ikke så stor plass og er veldig god, jeg har prøvd den http://www.medico.no/Brystpumper.htm
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Jeg vil anbefale Medela swing elektrisk. I hvertfall om du kommer til å pumpe endel. Min erfaring med avent manuell er at det er noe dritt :-( Gjorde skitvondt og fikk knapt ut en eneste dråpe.
rødt&blått Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Var helt omvendt med meg, fikk kjempevondt av elektrisk, bare sår. Med manuell fikk jeg roen over meg til å pume når jeg skulle. Blir ikke så sliten som man skulle tro, for når "kranene" først åpner seg, så holder du pumpedingsen mer eller mindre konstant inne. Er ikke sånn at du får melkesyre av å pumpe altså! Jeg trener ikke, og syns ikke det var slitsomt med manuell! Kjenner heller ingen andre som syntes det som har/har hatt den fra avent ihvertfall. Men du kan fint vente m å bestemme deg til du har fått babyen. Kanskje du ikke får ammet i det hele tatt.. håper for din skyld at du får til da!
Makko med to små gutter Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2008 Dette ble jeg ikke mye klokere av... noen flere som har tips?
hebbe lille, fødeklar Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 jeg hadde manuell pumpe fra medela, og det funket dårlig syns jeg.. det kom lite ut i forhold til hvor mye melk jeg egentlig hadde. fikk aldri til å pumpe meg tom. Det kom bare 40-50 ml om gangen. Jeg har aldri prøvd elektrisk, men ender jeg opp med å kjøpe pumpe denne gangen kommer jeg nok til å prøve det. Orker ikke det styret med å å klemme å klemme å klemme for noen få dråper:)
Maaaamy. Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Jeg hadde fra Chicco, manuell. Den var ok, men jeg slet veldig med å få ut melka, tok laaaang tid for lite ml om gangen.. Enda jeg hadde bra med melk ellers. Jeg ble frarådet avent sin manuelle av en venninne. Jeg synes det var noe pes med manuell og kommer til å kjøpe en elektrisk denne gangen. Tror det er stor forskjell fra mor til mor, hva som passer for melkemengde, pupp osv osv... Jeg ble i hvertfall veeeldig sliten i armen av den manuelle, for jeg måtte pumpe ganske mye, for strålene ga seg fort...
Taun Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har kjøpt Medela Swing. Den er elektrisk og masserer og pumper...
Randis Skrevet 19. juni 2008 #12 Skrevet 19. juni 2008 Jeg ville ha kjøpt medela sin. Rett og slett fordi det er den de bruker på sykehuset. Itilfelle du trenger den der så er det greitt å ikke skifte merke for å bli usikker når du kommer hjem. Fikk med meg pumpe fra sykehuset og det var så greitt å bruke den vi hadde kjøpt med ekstra flasker og deler for å få til og rullere lettere. Nok stress likevel med pumpingen. Jeg synes iallefall at det var trygt.
Svensk Skrevet 19. juni 2008 #14 Skrevet 19. juni 2008 Mitt tips Vænte og køp pumpe till efter fødseln. På sykehuset har de pumper, da kan du prøve den først. Kan gjøre att det blir litt lettere å velge... Så ett annet tips før du begynner pumpe bør du stimulere brystvårtan med rene fingrer før att få i gång utdrivningsreflexen før du sætter den adaptern på brystet. Kan gjøre att du blir mindre sår... Noen pumper har en så kallad stimuleringsfase før pumpingen kommer i gång men det kan du fixe sjelv som beskrivet over. Har bare erfarenhet med meddla elektrisk veldigt førnøjd med den. Kjekkt att den kan gå både på strøm og batteri. Enkel att ta med da den ikke ær så stor. Lykke til !
Taun Skrevet 19. juni 2008 #15 Skrevet 19. juni 2008 Medela swing var litt dyr. Kostet 1100 kr, men tenkte at når den er så bra, så er det verdt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå