bibi5 Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Det er ikke mulig... mannen flytter ut om få dager. Jeg kan ikke levere inn papirer før fylkesmannen har vurdert søknad om separasjon, det er nok heller ikke gjort på dagen.... etter dette fikk jeg jeg beskjed om at de har 6mnd behandling på søknad om barnetrygd, barnetilsyn og overgangsstønad... er det mulig??? Fikk beskjed om å kontakte sosialkontoret for å få låne penger så lenge...... VRÆÆÆHL........ F.... mannfolk som bare kan ta med seg livet og stikke.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 6mnd? det var himla lenge.... kan umulig være reelt. snakk med de igjen og si at du ikke har mulighet til å vente.
bibi5 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2008 begynte å grine på telefonen... men det var ikke noe de kunne gjøre.... trengte jeg penger måtte jeg på sosialkontoret
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 føler med deg... dette er nok ikke lett. hør om det er mulighet for deg å få avklaringpenger i påvente av stønad.... det er jo åpenlyst at du har krav på det.....
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 ja det er helt utrolig..har selv søknader inne hos Nav og det er 5-6 mnd på alt de skal behandle.... Detr er blitt en "enkel" løsning for nav det der å henvise til Sosialkontoret, men når jeg kom dit sa de at jeg hadde for høy inntekt...hallo...for høy i forhold til sosial norm..så da skal man leve helt på et minimum pga treg saksbehandling...helt utrolig.... Håper det ordner seg til det beste for deg, Desse mannfolka har det enkelt må man si ja.....
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 6 uker mener du vel?? Kan ikke stemme at det skal ta 6 mnd, da må du ringe på nytt.
bibi5 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2008 4 MND på utvidet barnetrygd. 6MND på resten... gjett om jeg spurte om og om igjen
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Fra forvaltningsloven: § 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar). Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold. Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig. I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.
alene pappa Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 det var da lang tid. her i rælingen har de aldri brukt mere enn ett par dager på noe som helst.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Kanskje vi alle skal komme å bosette oss i Rælingen..så får jaggu de der litt mer å gjøre:)
Kjukka Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 http://www.aftenbladet.no/lokalt/article656899.ece Helt sykt spør du meg, men er det som er virkeligheten.
Dynamite Skrevet 19. juni 2008 #12 Skrevet 19. juni 2008 Hei.Det var da voldsomt lenge.Jeg var igjennom det samme, men det tok 8 uker. Mannen min (eksmannen min) måtte da bo sammen en liten stund før jeg hadde råd til å flytte ut
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #13 Skrevet 19. juni 2008 hei.jeg søkte om de samme tingene i april, og de er ikke klare før i august!!! dette er helt vilt! gudskjelov så har jeg forldrepenger, men tenker på de som ikke har det!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2008 #14 Skrevet 19. juni 2008 Hei Hi Jeg har vært i samme situasjon som deg, fikk samme beskjed, for meg var ekstra ille i og med mannen ikke vil skrive under og var fullstendig forsvunnet.. Men jeg ga ikke opp, jeg ringte til fylkesmannen og pratet med hun som hadde saken min, og hun ville jo hjelpe meg, men loven er loven. Sendte in sep.søknaden 19 august 07-- Seperasjonen min var innviglet i feb. 08 med virknig fra 28.10 07 og jeg fikk etterbetalt av Nav for alt jeg hadde krav på.. du må bare være litt massete, ikke vær uhøflig, men fortell dem at du har barn og ta deg av.. Og det går nok så bra... Jeg vet at det er så kjedelig for deg, for alt går jo utover deg og barna.. På Nav skal det ikke ta 6 mnd... den dagen du leverer dokumenntasjon på inviglet sep, får du betalt fra mnd etter.. og etterbetalt skal du også ha og det får du også ganske fort... Mass på fylkesmannen og ikke på Nav, for nav kan jo ikke gjøre en dritt uten papirer på at du er sep... har vært i samme situasjon, og tro meg jeg gråt, for jeg hadde ikke noe inntek på flere mnd og jeg var høygravid huff alt var så ille... Men det kommer bedre tider tro meg, jeg håper innderlig at du har noen som kan hjelpe deg så lenge Lykke til, godtrøste klem til deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå