Gjest stockholms tjej Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 må man søke om å få en plass at føde på? eller har jeg missførstått? syntes noen skrev at de skulle søke op fødeplass... jeg ska jo føde på haukelandsykehus i bergen. skjønner ikke helt dette=) sikkert helt teit spørrsmål=) he he he
Berta_78 Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Ingen spørsmål er for teite. ...eller kanskje noen ;-) Men ikke dette. Det vanligste er vel at gynekolog/lege/jordmor ved første kontroll sender inn skjema til fornuftig sykehus på vegne av deg. Ikke alle praktiserer dette, noen gravide må gjøre det selv. Hvis du har fått tildelt sykehusplass (og har hatt UL og alt der), kan du forholde deg helt rolig...
Makko med to små gutter Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Tror det er bare i oslo man søker om fødeplass... I trondheim gjør vi det iallefall ikke... -Det er vel ikke andre sykehus i bergen enn haukeland?
Gjest stockholms tjej Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 okej jeg vet ikke om min lege har søkt åt meg men jeg har vært på ordinært UL på haukelandsykehus,men vi har vel ikke flere sykehus i bergen så uansett må jeg jo føde på haukeland. Hva skjer viss ikke min lege har søkt om plass till meg då? kaster de meg ut da=) he he he kødder bare=)
Gjest stockholms tjej Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 nej de er bare haukeland sykehus her...
Trulte76 Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 kommer sikkert an på hvor man bor. Jeg har heller ikke søkt plass, for jeg får automatisk plass på Ålesund sykehus.
Gjest stockholms tjej Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 oki...då kan jeg sikkert slappa av=)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har skjønt det sånn at jeg har fått plass på fredrikstad (automatisk) men hvis jeg vil til ahus eller enda lengre kan jeg søke... Lurte fært på det for en stund siden selv, siden alle pratet om å søke ja:) hehe
Ella78 m/ A&M Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Legen "søkte" meg inn på sykehuset i Fredrikstad, og da jeg fikk time til UL i uke 18 fikk jeg også fødeplass der, slik jeg forstår det. Dette begynner å bli lenge siden, så jeg husker ikke ordlyden i brevet (gidder ikke å reise meg og sjekke heller... magen er i veien!), men syns å huske at det stod at jeg hadde fått fødeplass der....
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 å at det sto det på arket vi fikk om når vi hadde ul i uke 18? den har jeg kanskje trur jeg... Jeg spurte jm om det og jeg skal på fredrikstad siden jeg har hatt ul der. men kan vel søke seg til andre steder om en vil det da.. når har du termin ella?
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 Som det har blitt sagt; det er ikke alle steder man søker. Jeg fikk aldri spørsmål om det på første kontroll hos fastlege, og ble litt stressa når jeg hørte alle her snakke om søking og sånn etterpå. Jeg bor forsåvidt midt i mellom Orkanger og St. Olavs - og mange herfra velger Orkanger, men grunnen til at legen min ikke spurte meg engang var vel at jeg har termin mens Orkanger er sommerstengt... Uansett; han sendte nok søknaden for meg samtidig som han søkte meg inn på ultralyd, for når inkallelsen til UL kom var det med et ark jeg skulle fylle ut til føden og levere - med oversikt over medisiner jeg evt tar, arvelige sykdommer, tidligere fødsler, ønsker for fødsel +++ Så jeg regner med at hvis det ikke er noe logisk alternativ til Haukeland og du har vært på UL der, er du helt sikkert søkt dit uten å vite det Og uansett så har de ikke lov til å avvise fødende (da må de i fall sende deg videre med ambulanse), så det er vel bare å troppe opp når noe skjer
Bea81 Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 Bare slapp av, du slipper å søke plass her i Bergen! :-)
Mamma mjaua Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 man har fødeplass der man tar ordinær ul, så du har fødeplass:)
O&Os_mamma Skrevet 18. juni 2008 #14 Skrevet 18. juni 2008 Du kan slappe helt av, i Bergen slipper du å søke om fødeplass! :-) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå