Gå til innhold

Dere som har hatt SA.. Hvor lang tid etter ble dere gravide igjen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gått 1 år, er ennå ikke blitt gravid...

Håper det ikke tar så lang tid for dere.

Skrevet

hei. hadde en sa i oktober i uke 11 og 1 mnd etterpå var jeg gravid igjen. nå er jeg i uke 33 og venter en gutt.

Skrevet

Det tok ca 2,5 mnd:)

Skrevet

hadde sa i uke 13 i november og i januar ble jeg gravid med storesøster:)

Skrevet

Mensen brukte 7 uker på å komme tilbake, og så ble vi gravide igjen etter to måneder.

Legen sa at det var tryggest å vente med å prøve igjen til etter at mensen var tilbake slik at livmora fikk renset seg og styrket seg igjen. Han sa også at det var flere som mistet på nytt om man ikke ventet litt, så jeg tror jeg ville ha gjort det om jeg var deg.

Lykke til med videre forsøk! Man setter enda større pris på det når det går bra senere etter man har mista, så selv om det er fælt så er det ikke helt for ingenting!

Skrevet

har ikke hatt SA selv, men min søster hadde en i mai -06 og har ikke blitt gravid igjen enda... :( de prøver og prøver, så det er skikkelig kjipt!!

Skrevet

mistet 11jan07 testet positiv test igjen 5.feb07, ble gravid uten mens mellom:) Thea er nå 8mnd . .

Skrevet

Ble gravid samme mnd.

Hadde ikke mensen engang.

Nå blir hun 20 år neste mnd,gitt!

Skrevet

ble annbefalt på sykehuset og vente i 3mnd før vi prøvde til igjen

Skrevet

Man KAN selvsagt bli gravid uten mens imellom, men legen sier at sjansene for at det skal gå bra øker hvis man venter.

Skrevet

3.pp etter sa ble jeg gravid...

Skrevet

Vi ble tvert i mot anbefalt å begynne så snart blødningene hadde stoppet pga at kroppen var full av gunstige hormoner. Ble gravid uten å ha fått ny mens, og vi er slitere, for å si det på den måten. Tok 4 år å bli gravid første gang. Nå har vi 3 nydelige barn :)

Skrevet

Det fikk jeg også høre. Rett etter graviditet er kroppen mye mere mottakelig for å befrukte et egg.

Skrevet

jeg mistet i desember og hadde blødninger i 4-5 dager. og fant ut på bursdagen min i januar at jeg var gravid :)

har nå en gutt på 1.5 år :)

men hadde ofte kontroller i begynnelsen, er ikke helt sikker på hvorfor, men anbefales å vente et par mnd etter en SA...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...