Gå til innhold

Jeg bare gråter og gråter! :'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjærsten min i snart 2 år, vi har det kjempe fint sammen.. jeg har fått fast jobb som jeg skal begynne å jobbe i ifra august, også skal vi kjøpe oss hus..

Men jeg blei gravid i slutten av april i år, med en gang så ville jeg beholde var ikke noe annet jeg ville mer i verden, men så begynte vi å prate om at vi må få i orden hus ogsånn, for vi bor i en liten leilighet nå, men 2 barn ifra hvert vårt forhold.

For da viste jeg ikke at jeg skulle få no fast jobb med det første.

Så vi blei eninge om å ta abort, å heller få en baby når vi hadde fått kjøpt oss hus ogsånn:)

så vi dro og tokk abort for det var den beste løsningen akkurat da.

Men nå har jeg fått en skikkelig reaksjon, jeg bare gråter og gråter å skulle ønske jeg beholdt det, at jeg var såppas sterk å beholdt det, selvom sambo ville noe annet.

jeg veit jo at han ikke hadde gått ifra meg, og alt hadde ordnet seg til slutt.. men er ikke så lett når man sitter midt oppi en slik aituasjon..

jeg ANGRER så innmari!! måtte bare få det ut.. off!

Noen som har opplevd noe lignende før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du bør ta kontakt med legen din og få pratet ut om dette.

Må være en forfærdelig byrde å bære

Skrevet

Det der er en helt normal etterreaksjon på det du har opplevd.

Fikk den reaksjonen selv etter en abort, angret noe så sinnsykt men følte samtidig at det var 100% det riktige valget ovenfor alle der og da.

Eneste jeg kan si er....gråt når du føler for det, du må få det ut og etthvert vil du få det på avstand.

Det er ikke bra å gå å holde det inne i seg, så har du noen du kan snakke med om dette så anbefaler jeg deg å gjøre det også!

Ta tiden til hjelp og tenk at du gjorde det du følte var mest riktig akkurat der og da.

Skrevet

jeg tok abort for noen år sida å angrer bittert har vært både lei trist å sint på legen som overkjørte meg totalt å sa jeg var for ung bla bla..samma hvorfor man ta abort det er vondt etterpå! men jeg tror alt skjer med en mening..den lille sjelen som venter på å komme til dere (barnet), er den samma sjelen som kommer med neste barn:) det sa ei klarsynt til meg da jge ble spådd helt uten at j hadde sagt at jeg var lei meg ang abort eller noe om d! man kan aldri gjøre om på det som er hendt men gjort er gjort..kanskje bli gravid på ny nå vil hjelpe? eler så vil j råde deg til å snakke med fagfolk selvom d høres kjipt ut!lykke til! føler med deg:-(

Skrevet

det er nok bare en sorgreaksjon du får nå siden alt som ikke var på plass er det nå, jobb, hus.

Du kunne jo ikke vite at du ville få deg fast jobb da dere tok aborten, og selv om det ikke er lov, så er det ikke mange som annsetter gravide.

Du har en helt normal sorg reaksjon, ring legen din å få litt hjelp til å bearbeide sorgen.

Mange trøste klemmer fra meg.

Skrevet

Takk for svar :)

Men jeg gråter mest når jeg er aleine når sambo er på jobb, fordi jeg føler at han ikke skjønner meg..

Alt virker så lett for han.. Når jeg sier jeg gråter masse pga det som har skjedd så sier" huff da jenta mi.. ikke bra" noe i den durern..

Skrevet

det var bare et "skall" du tok bort, sjela til fosteret ditt lever videre. en mager å sikkert rar trøst men..

Skrevet

anonym 13.35:

Beklager å si det men mener og tror du virkelig på det? er du så enkel eller er det bare noe du velger å tro for å klare å leve med det? isåfall kan en jo bare ta abort etter abort for det passet bedr å få barn for.eks neste mnd? hva med de som ikke velger å få et neste barn etter en abort, sitter sjela i himmelen å venter forgjeves?

Til Hi:

Høres tungt ut å ha det sånn! Søk hjelp hos fagfolk/lege/noen å snakke med. Hvis du føler mannen din ikke kan sette seg inn i tingene, og trøste deg på riktig måte er det bedre å få hjelp før dette problemet ødelegger forholdet. Menn er desverre ikke flinke til å sette seg inn i andres situasjoner.. og kanskje han er redd for å snakke med deg om det siden han har halve skylden for at du har det tungt nå?

Skrevet

Skjønner godt du angrer over å velge bort barnet deres mot et hus. Materielle ting kan aldri erstatte et barn.

Du kommer til å føle deg litt lettere om du får enda et barn til. Et lite plaster på såret.

Men helt borte blir ikke det vonde i hjertet, før du tar det opp med sjefen. (Gud)

Han tilgir deg.Og gir deg fred.

Skrevet

Anonym 18:04: Herregud for en syk ting å si, ref: "Du kommer til å føle deg litt lettere om du får enda et barn til. Et lite plaster på såret." Hva feiler det folk egentlig? Ta abort i dag og bli gravid om 2 måneder for da passer det bedre liksom, og da blir alt bra igjen??!!? Herregud.

Til HI: Skjønner at du har det vondt, men det er din egen feil at du har det vondt nå. Det var DU som valgte å ta abort, så du må nok bare leve med det, selv om du har det tøft nå. Ikke meningen å være frekk, men det er det som er sannheten.

Skrevet

Bestill en time hos psykolog, slik at du får debatert dette med et virkelig mennesker og ikke en hel haug med mere eller mindre hormonelle gravide eller damer i ammetåka. Privattime kan du få i løpet av 14 dager disse koster fra 600 kroner og oppover. Går du gjennom fastlegen betaler du kun egenandel, men her kan det være et par måneders ventetid, litt beroende av hvor i landet du lever.

Gjort er gjort og spist er spist. Vi gjør alle store eller små feil som setter arr på livene våre. Greia er at du må lære å leve på tross av dette. Gå vidre med ny lærdom av om hva som er rett for deg. Ikke for kjæresten din, ikke for samfunnet, ikke for familien, men for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...