Gå til innhold

spm. angående crago bilsete med base.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er usikker på skrivemåten, men dere skjønner hvilke sete jeg mener om dere har det selv.

Satt inn basen, og setet... men det blei rett og slett for bratt for vår gutt å sitte i. Han er bare 18 dager, men det skal jo kunne brukes fra nyfødt. Noen med erfarninger og ideer på hva jeg bør gjøre? og hvorfor det blir så bratt? Er det setet i bilen min som gjør det? Har en vanlig vw golf. For barnesetet skal jo være i kontakt med setet i bilen for å være trygt.... og det blir det ikke om vi setter det lengre ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå var det samboeren min som fiksa det der, men synes å huske at man kan regulere graden av ligge/ sittestilling på stolen. Det er en sånn runding på den ene siden av stolen som markerer hvor bratt stolen er, liksom.....

Herregud, for ei forklaring :-) Har du ikke bruksanvisningen? Det står beskrevet der.

Skrevet

Det heter forøvrig Acta Graco:-)

Skrevet

Du ser om det er for bratt på den "rundingen" som oktobernurket snakker om. På siden av setet (ikke basen) er det en indikator som viser litt oransje hvis setet står for bratt i bilen. Da må du senke støttebenet litt, og se om det hjelper. Hvis ikke er det selve bilsetet som rett og slett heller for mye bakover mot seteryggen i bilen.

Skrevet

hvilken årsmodell har du? er det et nytt sete, så er det jo sånn hjul du kan skru på foran, for å justere ryggen.. dessuten må du kikke på den "indikatoren" eller hva det heter på siden av setet, for å se om setet står rett..

sa ingen det til dere når dere kjøpte setet? og det er nettopp pga dette det anbefales å prøve setet i bilen før man kjøper, det er ikke alle som passer like godt i alle biler..

jeg vet at det er en mulighet å legge noe under setet, det har jeg snakket med en leverandør av disse bilstolene om før.. men jeg vil ikke si til deg at det er greit her, i fare for å bli "skyldig" noe, så jeg ville hørt med de du kjøpte setet av! evt ringe acta graco selv..

og hva mente du med at setet må jo være i kontakt med setet i bilen? det står jo oppå setet..

Skrevet

Vi har fått setet av ei vennine av meg, så hun hadde ikke bruksanvisning. Har en 94 modell.. men skal kikke mer på det...

Skrevet

ok, sånn å forstå ja.. er bilstolen er 04 modell?? hvis det er det hadde jeg kastet det med en gang og kjøpt nytt.. bilstoler har en levetid på maks 5-6 år, om man skal være sikker på at det er sikkert i en kræsj.

eller var det bilen som var 94 modell? håper det..

Skrevet

Enig med Helene og mini, det var fryktelig gammelt i bilstolverdenen. Ville heller investert i et nytt.

Skrevet

dytter så du skal få se svarene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...