Ronja65 Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Må reise allerede imorgen.. før på fredag da St.Hans feires i Sverige, så stenger de veien ned mot hytta, ingen biler kan passere etter kl.10 Starke karer danser opp midsommer stangen!!! Små grodona, små grodona.... en masse båter...fulle svensker.... bunader og fiol musikk... sill og nubbe... mormor og morfar har laget mat i en uke.. Slekt og venner entrer hytta i bo biler og båter...Morfar blir lit gla i hatten...eller så smått rund under føttene... mormor passer på.. så det går nok bra:-)))) Minibussen fylles herifra med min eks svigerinne og nå gode vennine en kusine av min datter på 12. En vennine av min datter. Min sønn på 16 som gleder seg til sin raserbåt med ny motor.... (Han har tenkt og bli der i 5 uker) En nyinkjøpt i Norge:-) Trampoline...Lille Thyra og ikke minst meg selv. Vi satser på sol, sol... og lite mygg... Høres det bra ut?????
coscos Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Dette høres veldig bra ut, Ronja65! Spesielt om det blir lite mygg :-) Du får ha god tur. Dere kan å feire midtsommar i Sverige, st. Hans-feiringen i Norge er liksom ikke helt det samme (slik som vi er bedre på 17. mai-feiring enn svenska flaggans dag...) Har aldri feiret midtsommar i Sverige, men det ser utrolig koselig ut, og må le litt når jeg ser den Lotto-reklamen som går på tv for tiden. Kos deg med feiring sammen med familie og venner, blir dere borte lenge?
Maud Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 God tur! Det er fint å se deg her sånn innimellom. Ønsker deg og dine en fin tur til Sverige der de vet hvordan St.Hans skal feires :-)
frøydis m/ 4 Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Det høres ut som en alletiders tur! Skjønner at jeg har gått glipp av noe som aldri har feiret St.Hans i Sverige. Høres ut som du får det litt sånn -"Marikken-koselig" i helga. Krysser fingre for fint vær, lite mygg og en mormor som klarer å holde morfar på beina :-))) God tur!
dritgrei hei hei! Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Det høres ut som om dere har en fantastisk ferie-feiring forran dere, veldig koselig og morsomt rett og slett! God tur i bøtter og spann!!
Tiggywinkle Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Å det høres sommeridyllisk ut! Svensk midtsommar har heg hørt mye om,men ikke opplevd selv enda. Kos dere masse med familie - det blir nok en flott helg. Ønsker dere en solfylt feiring!
Mamma@work Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Det høres helt supert ut. Svensk midsommerfest er en hyggelig tradisjon, og kan se jer for meg dansende rundt stangen;)
dritgrei hei hei! Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 hehe fin lotto-reklame for tida :-))
phantomet Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Det blir kjempestas med ordentlig midtsommersfest i Sverige! Kos dere masse, både små og store. Klem klem
Plutseliten :) Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Det høres moro ut! Og masse mennesker,blomster,sang,mat og feiring. God tur,god ferie og kos dere
tebekaa Skrevet 19. juni 2008 #11 Skrevet 19. juni 2008 Hadde du invitert meg, så hadde jeg SVUPP! stått der med kofferten min og smilt:-) Høres ut som tatt ut fra en hyggelig svensk film, litt sånn Änglagård mikset med Bakkebygrenda og Marikken - alle de fine tingene som vi forbinder med Sverige. Jeg krysser fingrene for at dere får sol, sol... og lite mygg!!! God tur:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå