Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Har funnet ut at jeg kan få fødselsstipend selv om jeg studerer igjennom NKI. Kurset mitt kan jeg bruke opptil 2 år på, og da jeg søkte om stipend var det for 1 år siden... Fikk barn for 2 mnd siden, og lurer på om jeg kan gjøre om stipendet jeg fikk i vår i fjor til fødselsstipend? Eller må jeg søke om lån og stipend på nytt først? Kan vel ikke søke om stipend flere ganger på samme kurset?? Kan ikke tenke meg at jeg vil få fødselsstipend hvis jeg starter opp et nytt kurs nå etter at barnet er født. Håper noen her vet litt om dette, vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Et fødselsstipend hadde kommet godt med nå, men vet ikke om jeg har rett på det.. Lånekassen er så trege til å svare. Har ingen forhåpninger om at jeg skal ha rett på det egentlig, men spør heller dumme spørsmål i tilfelle det finnes en sjanse.. på forhånd takk for svar
Gjest -<<- Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Dersom du har vært i mer enn 50% av fulltidsutdanning i seks måneder før barnet ble født, og utdanningen er godkjent for støtte fra lånekassen - har du rett på fødselsstipend. Jeg skjønte ikke ut fra utgreiningen din om du dermed kvalifiserer, men det kan du vel gjerne se på selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå