loffmusa Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 jeg lurer bare på hva som kan feile meg nå. jeg er 31+0 i dag. jeg har smerter som begynner i bena oppover i lårene og gjennom underlivet på begge sider (bena) som gjør møkk vondt når jg går/står. det fortsetter opp til magen og gjennom til ryggen. kan få drit vondt av å reise seg fra sofaen dvs at jg ikke får opp ryggen( helt låst). kan kjenne mye smerter når jg ligger i sengen,vondt å snu seg osv.. hva kan detta være? (bekkenløsning) eller annet? håper noen kan svare:)
reekleim *fødeklar* Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Synes det låter som bekkenløsning ev låsning, med den førskjellen at mine smerter gikk fra bekkenet og utover, begynte på en måte ikke i beina!
01-08-2008 Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Det var sånn jeg hadde det før jeg fikk beskjed om at jeg hadde bekkenløsning.. Men det kommer jo an fra person til person om hvordan man merker det. Men det går jo an å ringe til sykehuset og spørre hvis du er veldig nærvøs. Eller vente til i morgen og ringe legen.
reekleim *fødeklar* Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Kan jo være nerver da som ligger i klem.
m*78 Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Høres ut som det er bekkenet. Blir selv helt rar i ryggen om jeg sitter eller ligger, å kjempevondt når jeg reiser meg opp. Ikke alltid at jeg klarer å rette meg helt opp. Vondt i hoftene om natten, å vondt å snu seg. Det kan hjelpe å ligge med en pute mellom bena/knærne om natta, det avlaster bekkenet litt. Ellers kan du jo ta deg en tur til legen, for å få fastslått hva det er. Er jo mulig at fysioterapi kan hjelpe deg. Jeg vet av erfaring at bekkenet blir værre mot slutten, kjenner at det er ustabilt når jeg går, spesielt på ujevt underlag. Å det å finne en god sovestilling blir vanskeligere å vanskeliger... Håper det er hjelp å få for deg.
reekleim *fødeklar* Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Hvis det er til noen trøst så vært jeg nesten helt bra i uke 35 da bebis sank ned i bekkenet å "stabiliserte "alt. vært fin over natta...helt sprøtt!
loffmusa Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2008 takk for svar alle sammen:) neida jeg er ikke nervøs,dt er jo jg som har vondt,bebis har dt jo fint. smertene begynte mandagskvelden og har vart til nå,er ikke borte. dt er ikke sikkert jg klarer å fortelle helt rett hvor dt begynner i bena, dt er så langt oppe at jg vet ikke helt om man skal kalle dt lårene, ganske hofta. og i dag når jg våknet så kjente jg dt godt i nakken og før sambo reise på jobb så sa jg atte, 0ff nå har jg vondt,men sovnet igjen. do besøka om natten da går jg som en gamling frem og tilbake.. har time hos jordmor imorgen kl 8.00 og da ska sambo være med. det går vel bra at jg venter til imo. har lege time den 30 juni, så ska se om jg klarer å gå me dette. jobber 20% men de prosenta der er rimelige harde med disse smertene. jobber i butikk og dt er tøft å rydde korger rundt kassa for de er tunge for meg nå. kjære jesus detta var ikke enkelt assa.
loffmusa Skrevet 20. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2008 vært hos jordmor i dag og hu sa dt var tegn på bekkenløsning og at jg sku kontakte legen min:) så da får jg gjøre dt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå