maja1983 Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 lillegutt på 7 uker har ikke hatt avføring på over 4 døgn nå.. han drikker morsmelk, med litt tilskudd av mme på kvelden for å "fylle på"... han promper mye, og presser så han blir helt rød i ansiktet, men ingen avføring altså... er dette normalt??
BarnNr.4 :) Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 helt normalt babyer som drikker kun mm kan gå opp til 14 dager før det kommer avføring.
2hærligegutter Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Hvist han jobber fælt og presser mye, og det ser ut til at han er utilpass pga dette ville jeg gitt litt malt i mme du gir på kvelden. Hadde det samme problemet, han trykkte og slet og kunne se veldig tydlig at han hadde det vansklig med dette, han sov også veldig urolig. Gir han litt laktulose siden han ikke tåler malt, nå er han mye bedre og sover mye bedre. de sier at barn som kun får mm ikke får forstoppelse, men det er ikke alltid tilfellet, hos oss slet i hvertfall gutten med å få ut avføringen. Og du gir jo mme på kvelden så han trenger nok litt malt
maja1983 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2008 ja, ser han sliter.. våkner flere ganger midt i søvnen sin å huler litt og presser.. da kommer det ofte bare en promp.. stakkars.. får så vondt av han.. hvor mye malt skal jeg ha oppi da? han drikker alt fra 50-100 ml..mme.. hvordan funker den forresten? hehe..er ny i gamet se;)
2hærligegutter Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Gi han en ts som du løser opp i det varme vannet. det vil løsne litt på magen hans. De får en mye seiger (likner litt på grøt) avføring av mme. alle de jeg kjenner som gir mme har malt i melken, pga treg mage.
maja1983 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2008 tusentakk for råd.. nå får jeg håpe lille sebastan gutten vår får bæsja etter jeg har prøvd m malt
2hærligegutter Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Vær så god, vår mini heter og Sebastian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå