Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Hvor fort går magen ned etter fødsel? jeg vet at man liksom ikke skal trene, men hvordan kommer den seg ned i normal str da? Ser jo mange gravide med nesten flat mage bare uker etter fødsle, de må da vel trene liiitt?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Hvorfor ikke trene?? Det er kanskje ikke smart med å overdrive trening, men litt sittups kan da vel ikke skade! Tviler på at de kjendisene ligger på soffan og venter på at magen skal bli flat, de trener nok en hel del ja;-) Hvor fort den går ned varierer veldig fra person til person....min første var jeg flat som gulvet selv etter fødselen, men ikke i like fort flat etter andre mann.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Ei venninne sa at man ikke skulle trene rett etter fødsel, helst ikke de første mnd.. Og hun fødte for 3 uker siden.. Jeg er førstegangsfødende, og vet ikke så masse om dette enda.. Men vil jo trene.. Liker og trene og holde meg litt i form.. Er bare 21 uker på vei da.. HI
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Jo, sit ups kan skade. Magemusklene er delt i to og må trekke seg sammen. Trener man sit ups før det skjer så sier det seg selv at det blir dårlig resultat. Nå vet jeg jo ikke hvor lenge siden det er siden HI fødte, men sit-ups bør man vente 10-12 uker med. Annen trening bør man vente 6 uker med.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Uff, magen ja...Tror det varierer veldig fra person til person. Det er jo livmora som bruker tid på å trekke seg sammen, og det tar jo den tida det tar.... Og for noen så blir aldri magen helt sånn som den var. Musklene trekker seg vel ikke helt tilbake. Magen min ble helt ødelagt etter graviditeten. Strekkmerker og ekstra hud kan jeg jo gjemme under genseren. Men likte ikke at den var så stor!! Når er det to år siden fødselen, og jeg synes ikke den har blitt mer normal. Eller så er det bare jeg som har vendt meg til den.... : ) Tror jeg får dekket operasjon, men jeg må vente til jeg ikke skal ha flere barn
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Da jeg lå på føden, fikk vi besøk av en fysioterapaut. Hun fortalte litt om sånne ting som du lurer på. Også fikk vi med ei brosjyre der det stod litt om trening etter fødselen. Du får også masse hefter og bøker hvor det står litt om dette. Ellers så er det jo bare å spørre jordmor og helsesøster : )
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Ja, det skal jeg huske.. Men nå har jeg mage, ikke stor, men den er der.. Hva slags trening kan jeg da gjøre? Har tatt litt pilates, men er redd for og skade barnet..
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Du kan jo se litt på disse sidene: http://www.dinbaby.com/felles/guider/trimguiden http://www.mammanett.no/Graviditet/trening/index.htm Bare noe jeg fant i farten... Lykke til! Jeg var skikkelig pyse som gravid. Turte ikke jogge, spille ballspill, svømme eller gå på ski... I begynnelsen var jeg faktisk redd for å gå på do, for jeg følte at det var så skjørt det inne i magen...og lett kunne løsne. Får håpe jeg er litt mer avslappet neste gang..he he : )
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Kjære deg! Du er gravid i uke 21? Det er meningen at du skal ha mage nå!!! Når du ikke er gravid går magemusklene rett ned, mens når magen vokser blir musklene presset ut på hver sin side. Derfor kan man ikke reise seg rett opp etter hvert. Ikke tren magemusklene, gå turer sykle, svømme. Gjør som før, men tenk på kroppen din og barnet. Hvis du absolutt må trene magen, så snakk med en fysioterapeut. Her inne vil du få en blanding av hummer og kanari. Prat med noen som virkelig kan dette.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Min ble flat igjen ganske kjapt, og jeg har ikke trent et sekund.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 Selvsagt har jeg mage, bare ikke kjempesvær.. Og jeg har ikke tenkt og trene magen nå, men etter fødsel.. Det jeg vil nå er og holde meg i form.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå