Gå til innhold

Jeg er så kvalm !! hva gjør jeg?


Ayla82

Anbefalte innlegg

Veldig morgenkvalm, og i bølgedaler utover dagen... orker ikke gjøre noenting.. så kjedelig og frustrerende!

Vi bare at denne perioden skal gå over....

Hva gjør dere med kvalmen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

 

jeg slet med det samme. Fikk mange tips som å spise litt og ofte, blande farris med eplenektar, spise litt før jeg står opp av sengen osv. Hjalp ikke meg noe, så jeg dro til legen. Fikk noen tabletter som er ment for allergi og de funker:D:D:D det eneste med dem er at man blir trøtt av dem, men heller det enn den kvalmen.

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sitter med akuratt samme problem nå. Ingen av kerringrådene fungerer. Bortsett fra det med og spise lite og ofte. Går nesten og tygger på noe hele dagen. Har ikke lyst på mye så jeg spiser det jeg har lyst på i det øyeblikket jeg skal spise. Vil ikke og har blitt frarådet tabletter så lenge jeg klarer. Har prøvd akupunktur. Første timen i går, kan ikke si det gåv noen bra virkningen, skal på ny time i morgen, så reiser på ny med nytt håp. Du må bare prøve deg frem til din beste måte og komme deg gjennom det:( det er hverfall det jeg har kommet til. Skikkelig kjipt er det!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noen armbånd som de selger på apoteket som hjelper mot svangerskapskvalme og bilsyke. Har ikke prøvd de, men skal kjøpe de hvis e blir like dårlig i dette svangerskapet som forrige. Var heller ikke dyre... rundt 150 tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg hjelper det veldig å spise et grønt eple. Kanskje noe å teste? Det er jo veldig enkelt å ta med seg over alt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper det å spise med en gang jeg kjenner kvalmen kommer (hva som helst, helst noe sunt). Da stagger jeg den for en stund... Kan bli litt mye mat i løpet av en dag da, men ;) Heldigvis frister det ikke å fråtse heller, for jeg blir kvalm av å være sulten og å være veldig mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte akupressur-armbånd i går og har dem på hele tiden. Mener at jeg er littegrann bedre enn jeg var før jeg tok dem på, men jeg er fortsatt litt kvalm av og til. Tror det er veldig individuelt om det fungerer eller ikke. De kostet 249 kroner på en helsekostbutikk. Er ikke alle apotek som har dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sea Band heter disse armbåndene og de kan du kjøpe på apoteket til ca kr 100. Jeg merket forskjell bare etter en time med disse på og jeg har blitt MYE bedre. Helt ubeskrivelig å kjenne at kvalmen forsvant.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...