mammatør Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Er det noen som vet hvor man finner mønster til barneklær. Jeg har så lyst til å prøve å sy selv men er ikke flink nok til å lege mønster selv. Noen tips?
Umulia med Amalia Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Jeg bruker bøkene til Elsebeth Gynther endel. De er litt retropreget, ettersom de er fra 70-tallet. Foreløpig må man låne dem på biblioteket, men det skal komme et nytt opplag nå. De heter "barnetøy du selv kan sy" Ellers kan man kjøpe mønsterblader på litt velassorterte narvesen.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Du får kjøpt blader på narvesen, mønsterpakker i stoffbutikker, alt om håndarbeidet på biblioteket, og sjekk ut stoff og stil på nett. De er billigere enn butikker. Gleder meg til de får butikk i Bergen i august :-)
Yo&La+spire Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Skal stoff og stil få butikk i Bergen!? Det er jo supert! (de har jo så mye fint og billig, men superdyr porto). Vet du hvor den skal ligge? Forresten....det er fullt mulig å sy uten mnster også, det gjør eg. Kopierer bare fra plagg som snuppa har som eg liker godt. Da vet eg at det passer;)
vivi79med2tette Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Jeg kan også annbefale Elsebeth Gynther. Men du må like litt 70 talls preg, men det er jo inn nå ;-) Jeg har ikke sett en symaskin siden jeg ble kastet ut av håndarbeiden i 7 klasse, men har nå sydd 3 bukser fra den boken. og smekker. Vel og merke den samme buksen da, siden man lærer litt for hver gang. Hvis du klarer å se forbi alle de mønstrene som er på klærne i boken så er det utrolig mye flott!! Alle Mønstrene er også merket med vannskelighetsgrad 1-3 Tenkte å prøve meg på de skoene som er der også. Også er det en halt nydelig badekåpe der, men den klarer jeg ikke enda :-)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Et finsk blad som heter Ottobre er tilgjengelig på en del Narvesenkiosker og inneholder mønstre på masse fine barneklær. I Norge selges det med svensk tekst. Du kan søke på Narvesen sine sider etter kiosker som selger bladet, eller du kan kjøpe bladet løst eller i abonnement fra http://www.ottobredesign.com. Det er veldig lett å abonnere direkte fra web-siden, og man får en regning som man betaler til en norsk bankkonto, så det blir nesten som å kjøpe et norsk bladabonnement. På web-siden kan du bla igjennom mange av bladene for å se på modellene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå