Gå til innhold

Herligste kommentaren...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk jeg i går! Ei som kom bort til meg (jeg er i uke 22) og så på magen min og utbrøyt "Nå er du like stor som min datter som har termin i dag!"

Bare lo litt jeg, også gikk jeg hjem og grein etterpå!

Jeg ligger jo fint innenfor alle mål, men når jeg har spist og sånt, så er magen litt mer oppblåst. Men jeg ser da ikke ut som om jeg er 40 uker på vei!

Tror jeg skal stenge meg inne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm...blir litt oppgitt av uvitenhet hos folk jeg!!

Men du Lacey, hva om du ikke er så stor men hennes datter som har liten mage??? Det kan jo være tilfelle;-)

Vær stolt av den magen du har, jeg selv ser kjempe masse frem til den fine magen jeg skal få:-))))

Skrevet

Må signere under Løvetannfrø;-)

Ikke alle blir store, slik som en jeg jobbet sammen med i motsetning til meg var veldig liten, og da hun var høygravid hadde hun like stor mage som det jeg har nå(er 21uker)

Så ikke ta det så tungt, er hun høy og tynn og du kanskje litt lav så har det også mye og si;)

Skrevet

Er det mulig å være så sleivete i kjeften da.. Man sier da ikke sånt til folk. Gi henne en på tygga ved neste anledning.

Skrevet

Poenget (som jeg kanksje burde nevnt) er at jeg så denne datteren for tre uker siden, og hun er ikke tjukk og feit stor, men hun hadde en enorm mage (som er vanlig for de som er andregangs gravide) Jeg gleder meg veldig over magen min jeg også, men jeg synes bare at folk skal holde seg for gode til å komme med sånne kommentarer. Som om jeg skulle synes det er skikkelig artig.:)

Neste gang skal jeg si:"jøss, hvor kommer alt det fette på siden her fra da?!" og tafse litt på magen til vedkommende som slenger med leppa:)

hehe

Skrevet

Hun er vel ca 1.65 og veier til vanlig i overkant 10 kilo mer enn meg ( i ikke gravid tilstand) Og jeg (i ikke gravid tilstand) er 1.76.. Så hadde jeg ikke visst hvordan hun så ut, så hadde jeg ikke tatt meg så nær av det, som det jeg gjorde:)

Skrevet

Eller neste gang du treffer den dama ( når du vet at datteren har fått den lille) så kan du si : Jøss jeg så datteren din her om dagen, har ho ikke født enda hun var jo så stor rundt magen???

Flirer...den tror jeg nok vil svi;-)

Uannsett, så kan det jo hende at du ikke blir så mye større enn det du er....hvem vet:-)

Skrevet

haha! Ja, men tror nok ikke jeg får meg til å være så stygg mot noen! :)

Jeg håper jo jeg får litt mer mage:) Synes jo det hadde vært koselig, bare folk kan holde seg unna sånne dumme kommentarer:) hehe

Skrevet

Fy søren så uforskammet folk kan være altså!!!! Vet akkurat hvordan du har det for jeg fikk slengt i meg en stygg kommentar i dag jeg også. Hun sa at dattera hennes var like stor som jeg er nå da hun fikk gutten sin. Jeg er i uke 23 nå. MEN forstår liksom ikke helt tankegangen. Jeg har fått mer kommentarer på at jeg har liten og søt mage, enn at jeg har stor???.... så det er vel bare å ta det med en klype salt og ikke legge så mye i det (selv om det ikke alltid er like lett).....

Husker da jeg gikk gravid med nr. 2 så var det en arbeidskollega som sa til meg (en lege faktisk, jeg jobber på et sykehus).... Om jeg ikke snart skulle ut i permisjon og om jeg ikke var sikker på at det var tvillinger inni der.... og da var jeg vel ca. 27 uker eller noe sånn.... jeg slang dette tilbake uten å tenke meg om: "ja jeg er gravid og har stor mage, hva er din unnskyldning???"..... hehe.... du kan tro denne høypåpæra legen ble paff... etter denne episoden har han vært skikkelig smiskete med meg og bare vært snill.... hihi....

Folk må jo være klar over at vi er en tikkende hormonbombe nå når vi er gravide (",) Så de må bare passe kjeften sin :o)

Så ikke vær lei deg du, du har nok en nydelig og flott mage. Strutt og vær glad :o) Det har jeg tenkt å gjøre (er jo trossalt min 3. graviditet og nokså sikkert min siste).... så dette skal nytes!!!!!!!!!!!!!!

KLEM!!!!!

Skrevet

Det er sant det....det er en ting å tenke ut hva man skal si, men verre med å få seg til å si det (det er mitt problem...tenke tanken kan jeg, men handlingen er det desto verre med..hehe)

Men det flyr liksom en liten fa.. igjennom en, når man opplever slike tette kommentarer fra teite folk!

Uannsett hvor stor eller liten magen blir nyt den sier jeg, for man får den opplevelsen med akkurat den magen kun bare 1 gang:-))

Skrevet

Slike kommentarer får jeg daglig. Nå er jeg så lei at jeg bare sier at jeg blir allti så stor jeg, er tredje dette og venter ikke det skal bli annerledes denne gangen heller. Har heller ikke fått unormalt store barn av den grunn. Sist jeg var på jobb, var det en som spurte hvor lang tid jeg hadde igjen. Ca 4 mnd svarte jeg. Oi svarte hun, da er du jo veldig stor alt nå. du kommer jo til å bli enorm. Så sa hun andre som satt der. Jeg var så stor som hun er nå når jeg hadde termin jeg. Men nå presser jeg magen fram alt jeg kan. Er stolt av magen min.

Skrevet

Ja, er utrolig hva folk kan få seg til å si.. Her får jeg høre alt fra "Skal du ikke få større mage snart" og "nei, så tjukk du har blitt!" (Er snart 22 uker, og har lagt på meg 4 kg.)

Men her om dagen var jeg på jobb sammen med en mannlig kollega.. I vaktskiftet pekte han på meg, og spurte de andre: "Har dere sett den fiiine magen hun har fått?" Gjett om det varmet. Han skulle bare visst hvor glad jeg ble for den kommentaren! Og nå synes alle på jobb at jeg har en veldig fin mage :) De første mnd gikk jeg helst med litt vide klær for å skjule magen. Følte meg ikke så veldig gravid, bare litt tykk rundt magen og oppblåst. men nå er jeg virkelig stolt av magen min, og viser den gjeren frem i litt trangere klær.

Blås i alle dumme kommentarer! Alle er forskjellige, og magene våre ser forskjellige ut. Noen er større enn andre, uten at man er mer gravide av den grunn. Så vær stolte av magene deres jenter, og bare smil av uvitenheten til de som kommer med upassende kommentarer! :)

Skrevet

Hehe ... fikk en flott kommentar av postmannen sist jeg var gravid.

da hadde jeg vel ca 3 uker igjen til termin og han spurte:

"Er du ca 6 mnd på veg du?"

"Nei" svarte jeg, "jeg har bare 3 uker igjen til termin"

"Åja" sa han "for du er ca like stor som kjæresten min skjønner du, og hun er 6 mnd nå".

Stakkars dame, tenkte jeg i mitt stille sinn, for jeg var DIGER :-)

Og hvis den dama hadde 4 mnd igjen så synes jeg synd på henne mot slutten...

Skrevet

Tror folk antar det er fritt frem for alle typr kommentarer så fort noen er gravid jeg (",) Noe de burdte ha vett på å skjønne at IKKE er tilfelle...

Selv har jeg stooor mage, er 21uker i helgen, og utenfor alle skjema ;o) Slank, 158cm , så selv om jeg er førstegangs kom magen veldig tidlig, er ikke så mange cm å fordele babyen på, så her må den ut i "bredden" *ler*

Maaange som spør om det er tvillinger, blir paff når de hører jeg ikke er lenger på vei etc, men jeg hører til de som ikke tar meg nær av det i det hele tatt, ler litt av magen min selv jeg (",) Bare glad til at magen er stor, stolt av å "stutte" meg gjennom hverdagen (",)

Lykke til videre med alle mager i alle fasonger, kos dere med voksende mage og gi blaffen i resten av verden!

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke folk flest tenker helt på at det kan såre. Mange vet nok at det er individuellt og at alle magestørrelser er normale, og tror vel dermed at sånne kommentarer ikke føles personlige. Noe de naturligvis gjør siden man faktisk snakker om kroppen vår. Det med magen er jo ikke noe man kan styre, og det er jo egentlig totalt unødvendig for folk å si noe som helst om det såfremt man ikke skal gi et kompliment. Magen er jo liksom ikke noe vi kan gjøre noe med uansett hva folk synes og mener om den.

Skrevet

På jobb blir jeg kalt lille bolle, tjukka og sånne ting. Og at magen min har vokst masse. Er 27 uker på vei og har en normal stor mage =0) Men jeg syns det er litt morsomt jeg! Flirer av alle kommentarene jeg får. Det er jo ikke snakk om at jeg har blitt feit - men det bor faktisk et lite barn inni meg som må få plass nok til å vokse seg stor og fin. Og tror ikke folk sier ting for å såre, man blir bare veldig eksponert for alle slags kommentarer. Og folk synes jo at gravide mennesker er flotte uansett om magen er stor eller ei... Men dette er min mening.Tok meg mer nær av kommentarer første gangen. Vi må ikke ta oss selv så høytidelig =0) hilsen tjukka!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...