Ubrukelige hengerumper... Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Sitter her å prøver å regne ut om jeg rekker å jobbe 6 av de siste 10 mnd for å få støtte. ( har sagt opp jobben grunnet flytting før jeg fant ut jeg er gravid). Jobber ut august, og har termin i Januar. Har jeg da jobbet 6 av de 10 mnd? Advokaten sier ja, men jeg mener det ikke er riktig. Prøvde å høre med nav, men der fikk jeg 2 forskjellige svar.... Blir gaaal Har hatt denne jobben i flere år da, om det spiller noen rolle
lille spira Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Jeg ville også sagt nei. Slutter du i jobben i slutten av august så er det jo over 4 mnd til termin (sept, okt, nov, des + halve jan hvis du har termin19.) - dvs at du har jobbet mindre enn seks av de siste 10 mnd før fødselen. Hvordan regner advokaten din det ut da?
Makko med to små gutter Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Du kan gå ut i permisjon så tidelig som 3 mnd før termin (klart du får mindre tid etter at barnet er født). Dette vil løse problemet ditt.
Makko med to små gutter Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 advokaten din har nok forresten kanskje rett, fordi du normalt går ut i permisjon 3uker før termin dvs 28 desember.
Ubrukelige hengerumper... Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2008 hmm.. prøver å bli klokere her jammen ikke lett når de på nav ikke kan regne det ut engang
Kjærlighet <3 Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Permisjonen starter 27.desember og da rekker du det akkurat om du har termin den 19.jan. Har du vært på ordinær ul? Om terminen blir flyttet til senere ut i januar på ord.ul kan du starte permisjonen tilsvarende tidligere...Slik at permisjonen sterter slik at du holder deg innenfor dise mnd. Men gjør du det slik mister du litt tid sammen med babyen da..
Ubrukelige hengerumper... Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2008 takk for svar Nej, har ikke vært på ul, å skal ikke det før i august :/ så derfor jeg føler meg litt rådvill... jobber nå på en plass der jeg tjener veldig bra med penger, å synes det er litt synd om jeg akkurat ikke greier å holde meg innenfor de 6 mnd... Nå ble jeg i det minste litt klokere, så tusen takk for svar igjen
myk1+1=2 Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Lurte på det samme helt til jeg fant ut at det er 6 av de siste 10 mnd før du går ut i pemisjon, ikke før termin, så da er du sikret. I tillegg regner de ut summen etter de 6 beste mnd med begrunnelse at det kan være vanskelig å få seg ny jobb på slutten av svangerskapet. Står i et rundskriv om man søker på nav sine sider :-)
Ubrukelige hengerumper... Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2008 takk myk1+1=2 da skal jeg gå inn på nav å lese det Så kjempe bra at man kan spørre om ting man lurer på her Liker virkelig BIM
Trulte76 Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 dagpenger teller også som grunnlag for permisjonpenger visst du ikke var klar over det..
Ubrukelige hengerumper... Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2008 det var jeg ikke klar over Takk for at du sa i fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå