Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her å prøver å regne ut om jeg rekker å jobbe 6 av de siste 10 mnd for å få støtte. ( har sagt opp jobben grunnet flytting før jeg fant ut jeg er gravid). Jobber ut august, og har termin i Januar. Har jeg da jobbet 6 av de 10 mnd? Advokaten sier ja, men jeg mener det ikke er riktig. Prøvde å høre med nav, men der fikk jeg 2 forskjellige svar.... Blir gaaal :P

Har hatt denne jobben i flere år da, om det spiller noen rolle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er nok, dessverre:(

Skrevet

Vanskelig å si når du ikke sier når terminen er. Januar er jo over 4 uker.

Men du kan starte permen inntil 12 uker før termin. Får kortere perm etter at barnet er født, men det er det vel verdt for å få betaling. Er bare å forlenge permen uten betaling etterpå hvis du har ny jobb.

Skrevet

Som en annen her så du kan starte permen tidligere slik at du har opparbeidet deg retten. Jeg har startet min perm nesten 2 mnd før termin av denne grunn. Man må starte senest 3 uker før termin men kan starte 12 uker før.

Så hvis du er usikker og det blir knapt med tid så anbefaller jeg deg å bare starte tidligere med perm. :-)

Skrevet

Hvis du har fått to forskjellige svar fra NAV så fortsetter du å forholde det til den personen som har gitt det svaret du liker best. Er jo den som fyller ut papirene for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...