hit og dit Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Hadde dere GU i 3.trimester? Ble det gjort noe ekstra for å unngå utbrudd i tiden før fødselen? Leser til eksamen her, og så lurer en da. =)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Så lenge det ikke er førstegangsutbrudd du har så går det greit. De gjør ingenting for å stoppe et utbrudd da nei. Da har du allerede opparbeidet det antistoffer.
hit og dit Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2008 Det er ikkje meg det gjelder, tenker generelt. Eg lurte på dei som allereie er kjent smitta av herpes, om dei får oppfølging for å unngå at det er utbrudd når dei skal føde. Altså: korleis er oppfølginga i Norge for gravide rundt dette. Blir det eventuelt keisersnitt om ein har utbrudd?
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Pirker litt........de fleste har vel herpes..også kalt forkjølelsessår for at det ikke skal virke så skremmende.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Det er ingen oppfølging på dette. Iallefall ikke hvis man har hatt det en stund. Saken stiller seg annerledes hvis det kommer et førstegangsutbrudd. Da kan det være det blir keisersnitt ja. Men det er ulike prosedyrer på ulike sykehus.
hit og dit Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2008 Pirke pirke ;-) 80-90 % av oss har slik herpes ja..... =) Kjønnsherpes var det eg lurte på da. Pirkefrøken ;-) Nå tviler eg på at kjønnsherpes har mykje å sei for den gravide, med mindre ungen skal blåses ut nasen. =)
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 jeg gikk på tabletter for ikke å få utbrudd siste to ukene i svangerskapet...selv om jeg har hatt herpes i flere år...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 jeg hadde det i 1992......aldri merket det siden......da er det vel ikke noe å være redd for?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 Så lenge man har hatt utbrudd før svangerskapet gjøres ingenting ved et utbrudd ved en fødsel. Barnet har fått antistoffer fra mor under svangerskapet. I "gamle"dager tok de keisersnitt, og for noen år siden fikk de tablettkur ved utbrudd rett før termin. men nå gjøres altså ingenting så lenge man har hatt utbrudd før svangerskap. Sannsynligheten for første utbrudd under svangerskap er vistnok liten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå