Renate D Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 har gitt min lille grøt nå i ca en mnd på kveldene, maisgrøt, men nå virker d som om han er lei hele grøten.. bare frøser den ut igjen.. noen tips til hva jeg kan gjøre evt, ha i for å gjøre den mer "attraktiv"?
nungo Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Ha i fruktmos; det gir mer smak og hjelper desuten jernopptaket, da frukten inneholder mye c-vitamin. Ellers kan du vel forsøke en ny type grøt ettersom du har holdt på så lenge er han vel klar for å prøve en ny type :-)
Renate D Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2008 d kan jeg prøve.. begynte på en ny grøt igår kveld.. småfolk sin "mais og havre", men er så usikke på om d er bra med havre enda, da han blir 5 mnd bare neste uke.... å den skal blandes med vann, ikke morsmelk.. ammer han ellers enda.. kanskje jeg får "sprite" opp maisgrøten da i første omgang...
nungo Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Tror fint du kan bruke mais og havre - det er vel hvete du skal unngå den første tiden. Ellers går det fint å bruke grøt som skal blannet med vann, selv om du fortsatt bare ammer. Fruktmos kommer i mange smaker, så om han liker det, er det jo god mulighet for å variere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå