Gå til innhold

Dere med pollenallergi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva tar dere nå når dere er gravide?

Jeg kan ikke ta polaramin, for det blir jeg altfor trøtt av, og fikk anbefalt en nesespray av dama på apoteket, som jeg kunne bruke (miwana eller noe i den dur), og den funker ikke i det hele tatt.

Nå er jeg 16 uker på veg, og lurer på om det da er trygt å ta cetrizin f.eks? (zyrtec).

Noe annet jeg kan ta med god samvittighet?

jeg sliter så sinnsykt med allergien nå, og klarer ikke lenger gå uten å ta noe for det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det ingen med pollenallergi her?

Skrevet

Jeg har brukt Zyrtec/Cetirizin begge mine svangerskap. De er også trygge. Nyere forskning viser at de heller ikke har innvirkning på babyen i magen, i følge legen jeg hadde på Humana i Sandvika. En annen av legene der var veldig opptatt og interessert nettopp i denne forskningen. Så du kan ta disse med god samvittighet. Jeg tålte ikke polaramin, og er avhengig av allergitabletter daglig.

Lykke til, håper du blir bedre snart!

Skrevet

Jeg har også pollenallergi, men av en merkelig fantastisk grunn, så har jeg ikke merket noenting hittil i år. Bare litt røde rennende øyne, men fullstendig levbart. Sikker pga svangerskapet.

Men jeg vet hvor ille det kan være og har liggende en resept fra legen min på polaramin hvis det skulle bli nødvendig.

Legen min sa at det var bedre å benytte disse enn de nyere midlene som Zyrtec osv. De inneholder visstnok noe som de eldre preparatene ikke gjør. Spør legen din!

Håper du finner en løsning som virker for deg. Vet hvor ille det er. Klem

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Skrevet

Jeg bruker Polaramin faktisk, pleide å bli kjempetrøtt, men etter jeg ble gravid så har jeg reagert motsatt, eller det vil si, vanlig trøtt som en normal gravid jente er hehe :)

Zyrtec hjelper ikke meg noe mer i det hele tatt..

Skrevet

Jeg har sterk pollenallergi og bruker Otrivin nesespray på kvelden og Lomudal ellers på dagen. Finnes øyendråper i samme merket og de funker kjempe godt. De er spesielt egnet for gravide

Skrevet

Får man kjøpt lomudal reseptfritt? Otrivin nesespray funker ikke på meg. Jeg blir ikke tett i nesen, men det klør så innmari oppi der, også renner nesen hele tiden. Klør noe sykt i øynene også :-(

Tok en cetrizin tablett litt tidligere i kveld, og den har hjulpet litt.

Legen min sa at hvis jeg hvertfall klarte å vente til jeg var over de første 3 mnd av graviditeten, så var det greit. Nå er jeg 16 uker på veg.

Men hvis denne lomudal funker på meg, så kan jeg jo bruke det heller, hvis den er mer egnet for gravide.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om å ikke ta certizin eller zyrtec... Har fått lomudal nesespray og øyedråper, men synes ikke de har fungert noe særlig på meg... Ortrivin burde jeg heller ikke ta (den typen jeg bruker til vanlig)

Mange forskjellige svar her da...

Skrevet

jeg har fått utskrevet certizin.

har bare tatt to av dem (fikk de for to uker siden)

men jeg tør liksom ikke ta dem heller.. men jeg ligger rett ut. er så vanvittig tett i nesa å nyser så mye at jeg faktisk har spydd.. begynner å blø neseblod også pga all snytinga.

Skrevet

jeg er 18 uker på vei.måtte slutte med cetirizin å gå over på pollaramin, men blir veldig trøtt av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...